Jump to content

Recommended Posts

Skulle behöva både ny servoventil o cylinder till min styrservo. Allt läcker o funktionen är rätt dålig. Men de kostar ju herrejösses mycket pengar..

Bilen har fått ny framvagn o framvagnsinställning, balanserade hjul o shelbysänkning. Men den känns fortfarande VÄLDIGT orolig på vägen.

Får man tillbaka lite känsla om man struntar i servon?

Mustangs Unlimited säljer sista biten på styrservoventilen, den med kulbulten på. Någon som provat den? De påstår att det är det enda som behövs för att riva servon, stämmer det?

http://www.mustangsunlimited.com/Itemdy00.asp?CODIV=0101&T1=MU3304A01

Vill ha lite input ang servo:vara eller icke vara!

/henke

Hej Henke.

Jag tror att du blir lite förvånad om du tar bort servo, du måste

skruva dit den del du beskriver, d.v.s. leden i änden som ersätter

servoventilen.:eek:

Förvånad ? jo för att du får en styrning som är lite stadigare och

lite trögare, det är i alla fall ganska troligt att du blir nöjd med väg-

känslan och lite besviken på parkeringskänslan.:eek:

Jag har haft Mustanger med båda typer och jag har fortfarande

lagt mer pluspoäng på ike servo.:rolleyes:

Det är bättre att ha en stadig och lite stum styrning på landsvägen,

skall man parkera så kan man faktiskt välja hur och var.;)

Annars har jag en begagnad styrservoventil, om du känner att du

behöver lite delar och kanske skall renovera din, hör av dig om du

är intresserad av min fd som faktiskt fungerade.

Jag förstår inte varför jag bytte ut den.:confused:

Skulle nog försöka göra allt för att behålla servon.

Visst kan den upplevas lite vinglig på landsvägar men jag tycker att det tillhör lite på en gammal jänk.

Röstar för behåll

/Artur

Smaken verkar vara som baken i den här frågan. Tror jag provar o plocka bort o se hur det känns. Skulle vara skönt o slippa allt spill under bilen. Och har man servot liggandes på arbetsbänken kan man ju försöka renovera prylarna o godan ro.

Utan servo är OK, men det är väldigt viktigt att styrsnäckan är har tillräckligt med fett i. Min bil utan servo och med gammal snäcka var altid hopplöst trögstyrd. Efter en renovering och efter att spruta in så mycket fett det bara går går den bara hälften så trög. Man kan ta ut en bult till locket, pumpa in fett tills de kommer ut ur bulthålet, vrida ratten åt andra hållet och pumpa lite till.

Ett annat alternativ är ju att montera en Borgeson styrsnäcka med inbyggd servo som sägs vara bra.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...