Olof Karlén August 31, 2011 Report August 31, 2011 Hej,Är det någon som kan hjälpa mig med en lista över vilka modifieringar som måste göras på en Mustang GT 2007 för att få den godkänd i reg.besiktningen? Tack på förhand.Olof Citera
BUSET September 1, 2011 Report September 1, 2011 du behöver iaf fixa blinkers på skärmar och bak! konvertering görs av diverse firmor. kunniga medlemmar kan hjälpa dig med tips på dessa! Citera
Gtttggg September 1, 2011 Report September 1, 2011 Vita blinkersglas fram. Chassinumret ska stanas på höger fjädertorn. Citera
Daniel Linde September 1, 2011 Report September 1, 2011 Försök finna en lösning som du gillar och som inte kräver att du borrar i skärmkanterna.Tex blinkers inbyggda i speglarna.Det finns lösningar här på forumet om du slår en sökning uppe i högerkanten.// Danne Citera
Slycke Johan September 2, 2011 Report September 2, 2011 Chassinummret stansas med fördel på chassibalken inne i bagaget på vänster sida, ett väl beprövat sätt som fått beröm av flertalet regbesmän. Fjädertornet är inte direkt något snyggt att slå sönder färgen på därav byte av plats.Sen har du ju blinkersen som ska bytas till vit fram, byta bakljus till europaljusen och få någon kunnig att fixa boxen till ljusen och precis som Linde påtalar så är det inte helt fel med backspeglarna med blinkersen i så man slipper borra hål i skärmarna.Och sedan så ska bilen i övrigt vara original, öppet luftfilter och andra ljuddämpare kan om du har otur innebära en regombesiktning då inte bullerintyget gäller.Lycka till. Citera
Joachim September 12, 2011 Report September 12, 2011 Dax för sängen så jag försöker länka till ett tidigare inlägg där jag skrev vad jag gjorde.Lycka till!http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/13754-Ljus-f%C3%B6r-svensk-besiktning. Citera
Tommy persson September 25, 2011 Report September 25, 2011 Har du någon bild på vart man ska stansa in chassinymmret på balken för att det ska bli godkäntChassinummret stansas med fördel på chassibalken inne i bagaget på vänster sida, ett väl beprövat sätt som fått beröm av flertalet regbesmän. Fjädertornet är inte direkt något snyggt att slå sönder färgen på därav byte av plats.Sen har du ju blinkersen som ska bytas till vit fram, byta bakljus till europaljusen och få någon kunnig att fixa boxen till ljusen och precis som Linde påtalar så är det inte helt fel med backspeglarna med blinkersen i så man slipper borra hål i skärmarna.Och sedan så ska bilen i övrigt vara original, öppet luftfilter och andra ljuddämpare kan om du har otur innebära en regombesiktning då inte bullerintyget gäller.Lycka till. Citera
Recommended Posts