Jump to content

Någon som känner till MPM motorolja?


Jonas_76

Recommended Posts

Ska till och byta olja i Mustangen och hittade denna på Mekonomen.

http://www.topfords.com/module/ProductManager/38/mpm-01005b-motor-oil-multigrade-classic-20w-50-sf-cc-5-liter

Det var ju ingen billig olja (575:- på Mekonomen) så jag ville kolla om någon här vet om det är en bra olja, jag har aldrig hört talas om den förr.

Bilen i fråga är en 66:a med orginal 289:a

Link to comment
Share on other sites

Ett tips: http://www.abergsvtc.se/shop/product_info.php?products_id=39799

Har köpt en låda (halva priset). Har inte testat den själv ännu (skal byta innan bilen ställs undan för vintern), men andra som gjort det säger att den ger ett något högre och stabilare oljetryck i våra gamla motorer.

Den kör jag på kanonpris. Dom har även wix oljefilter till bra pris.:D

Link to comment
Share on other sites

1 timmes googlande på Wolfs head oil som ni skriver om gav mest negativ feedback på diverse amerikanska forum.

Verkar ha varit en riktigt bra kvalitetsolja för många årtionden sen innan dom blev uppköpta och sålda ett par gånger men av många idag klassad som en billig skräpolja som som numer säljs i snabbköpen som deras billigaste alternativ :/ Flera som skriver att bilarna dricker olja som aldrig förr efter dom slagit i den oljan.

Samtidigt finns det några som skriver att den fungerar jättebra i deras bilar så inte vet jag. Får lite samma känsla som alla diskussioner om Biltemas oljor på svenska forum ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...