Jump to content

Vi pratar smartamobiler! Android, iPhone, Windows Phone


Daniel Linde

Vilken smartphone har du?  

91 members have voted

  1. 1. Vilken smartphone har du?

    • iPhone
      32
    • Android
      50
    • Windows Phone
      1
    • Symbian (Nokia)
      5
    • Annan Smartphone
      3


Recommended Posts

Jag har inte provat nån iFåne, men min son har en. Vi jämför hela tiden appar,

och hitintills leder jag med min Android, Samsung S2:a. Bara en sån sak att man

kan byta kamera, tangentbord eller vad som helst, utan att vara bunden till Apples

förutbestämda. Och GPS, flera stycken att välja på. Just nu använder jag Sygic,

kul och gratis. Sen har väl inte Ifånen 4G heller? Illa, riktigt illa!;)

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lol, pågår fighten fortfarande här? Telefoner är en smaksak precis som vilket dasspapper man föredrar. Vissa vill ha det lent och andra gillar när det river, huvudsaken är att det fungerar för gemene man ;)

Tråden var rätt så vilande ända till jag skrev några rader om vad jag hade för nalle. Tyvärr avslutade jag

med att skoja till det lite - något som tyvärr inte uppfattades av alla och sen var det igång. Så du får skylla på mig ;)

mvh/ Ronis

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ni med Apple produkter hemma så som IPhone, I-pad måste bara skaffa Apple TV

Kanske jag som är sen men vill ändå höja denna produkt till skyarna!

Musik och TV konsumtion har ju kraftigt förändrats på ett fåtal år.

Apple med sin AirPlay teknologi ligger långt före alla andra.

Grymt trevligt nu sitta i soffan och lyssna på musik och se på TV,filmer eller bilder

I min entusiasm så filma jag lite så den oinvigde kan se smidigheten

http://youtu.be/8CqDJdjJLcw

http://youtu.be/b32_17llhOg

Link to comment
Share on other sites

Ni med Apple produkter hemma så som IPhone, I-pad måste bara skaffa Apple TV

Kanske jag som är sen men vill ändå höja denna produkt till skyarna!

Musik och TV konsumtion har ju kraftigt förändrats på ett fåtal år.

Apple med sin AirPlay teknologi ligger långt före alla andra.

Grymt trevligt nu sitta i soffan och lyssna på musik och se på TV,filmer eller bilder

I min entusiasm så filma jag lite så den oinvigde kan se smidigheten

http://youtu.be/8CqDJdjJLcw

http://youtu.be/b32_17llhOg

??? Apple med sin AirPlay teknologi ligger långt före alla andra??? hur tänkte du då??? Smart TV har varit på marknaden ett tag.?? med denna saken i handel blir det ju bara en extra sak att betala dyrt för! men vad vet jag!!!

Link to comment
Share on other sites

Finns på plats som en av filmspelarna hemmet :). Samtliga, inkl paddorna, kör XBMC och hämtar media från både NAS och usb-disk hängande på routern. Information om filmer, musik vad du har sett osv körs mot en central databas så informationen endast behöver uppdateras en gång och du kan flytta mellan de olika spelarna och alltid starta från där du slutade senast ( t ex :))

Formfaktorn är kanon på ATV och jag hade gärna bytt ut den dedikerade HTPCn mot en ATV3 men eftersom det inte går att installera XBMC på den så får det vänta. Riktigt trevlig liten produkt

Link to comment
Share on other sites

??? Apple med sin AirPlay teknologi ligger långt före alla andra??? hur tänkte du då??? Smart TV har varit på marknaden ett tag.?? med denna saken i handel blir det ju bara en extra sak att betala dyrt för! men vad vet jag!!!

900kr tycker inte jag är dyrt.....tycker du?

Hur jag tänker? Ja visa mig något enklare och bättre isåfall.

I min värld där en i princip okunnig människa på data kan få igång det och på runt 60sekunder full kommunikation med övriga apparater anser jag vara "långt före alla andra"

Även användarmässigt.

Som sagt upp till bevis om du vet något bättre och enklare.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Så fort du satt in det så funkar inte normal data kommunikation i ditt datanätverk.Typ om du har datastyrning via web eller dyligt av ditt smarta hus.

Släng det i väggen.

Inga problem för dem som inte styr något annat.

Då är det bra.

Janne H

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Så fort du satt in det så funkar inte normal data kommunikation i ditt datanätverk.Typ om du har datastyrning via web eller dyligt av ditt smarta hus.

Släng det i väggen.

Inga problem för dem som inte styr något annat.

Då är det bra.

Janne H

Japp funkar fint. FjärrStyr både min i-Mac och pc från jobbet utan några problem alls.

Vad exakt går inte?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Så fort du satt in det så funkar inte normal data kommunikation i ditt datanätverk.Typ om du har datastyrning via web eller dyligt av ditt smarta hus.

Släng det i väggen.

Inga problem för dem som inte styr något annat.

Då är det bra.

Janne H

Vad är det för normal datakommunikation som upphör att fungera? Har en salig blandning av produkter hemma och inte 17 ställer ATVn till det på nätverket. Vare sig på det trådbundna eller på WiFi.

Gillar Rasperry och med XBMC på så är det en ok mediaspelare, men du missar Pers poäng med enkelheten. Skulle vilja se gemene man plocka igång en mediaspelare på en Rasperry bara genom att koppla in den i nätet och strömsätta den. Sen orkar den inte riktigt med XBMC (vad jag tjatar :)) så för min del blir nästa prov med en Odroid-U2

Link to comment
Share on other sites

Jag haft ett antal kunder som installerat detta. och så fort det satt in det så ändras ip-adresserna då jag jobbar med en viss struktur genom rautern så förstörs allting.

Vi har varit tvingade att göra ett separat som inte stör när via använder Appel (de kan inte nätverk) Sorry

Janne H

Link to comment
Share on other sites

Spännande. Vad har de för utrustning i övrigt? Har oerhört svårt att se att en ATV skulle kunna påverka adresstilldelningen från t ex en Netgear, Linksys eller vad folk nu har och än mindre från en Linuxserver. Möjligen med ett properitärt protokoll mot en Applerouter, men det låter osannolikt.

Link to comment
Share on other sites

Jag har Apple TV Gen 3.

Vilken pryl!

Använder den dagligen. YouTube, Svt Play, TV4 osv...

Grym!

Har svårt o förstå varför det inte fungerar om man kör massa tjänster i nätverket.

Jag har en egen dedikerad server, popcorn hour, apple tv, router, 2x switchar, 4 bärbara enheter, Smart TV samt min stationära burk.

Kör webbserver, fjärrstyrning, SMTP och en massa grejer... Funkar hur bra som helst.

Så för er med Apple prylar! KÖP APPLE TV!!!

//D

Link to comment
Share on other sites

Så för er med Apple prylar! KÖP APPLE TV!!!

//D

Det blir lite servrar/funktioner när man räknar ihop hemmanätet...... :)

Skulle nog säga att den funkar oerhört bra vare sig du har andra Apple prylar eller ej ;) (Airplay undantaget).

Link to comment
Share on other sites

Jag har en Samsung Galaxy S 3 som jag köpte för ett par månader sedan. Jag har lyckats med att lägga in min ena e-postadress men det är lögn i 17 att lägga in min telia-postadress. Har talat med telia som inte har någon support på den telefonen och har talat med Samsung som inte visste ett dugg. Trots att jag hade alla uppgifter. Fb kan jag läsa.

Någon som har någon app som kan vara bra att ha till denna telefon? Jag och min man hade tango men den har ramlat ut både från min och hans:(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Använder den primärt till film och har då kört ljudet både direkt till tv och via receiver och där tycker jag absolut att det duger utmärkt. Å andra sidan så är den ju tämligen attraktivt prissatt så mitt råd är att köpa en och prova. Själv är jag helnöjd

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...