pools October 27, 2012 Report October 27, 2012 Jag har inte provat nån iFåne, men min son har en. Vi jämför hela tiden appar,och hitintills leder jag med min Android, Samsung S2:a. Bara en sån sak att mankan byta kamera, tangentbord eller vad som helst, utan att vara bunden till Applesförutbestämda. Och GPS, flera stycken att välja på. Just nu använder jag Sygic,kul och gratis. Sen har väl inte Ifånen 4G heller? Illa, riktigt illa!Mvh.P-O Citera
PAL October 28, 2012 Report October 28, 2012 Jodå, LTE. Problemet är att våra operatörer inte arbetar i de frekvensband som stöds av luren.Sen har ju S2:an inte så mycket 4G heller ;-) Citera
Stefan Johansson October 28, 2012 Report October 28, 2012 Lol, pågår fighten fortfarande här? Telefoner är en smaksak precis som vilket dasspapper man föredrar. Vissa vill ha det lent och andra gillar när det river, huvudsaken är att det fungerar för gemene man Citera
Ronis October 28, 2012 Report October 28, 2012 Lol, pågår fighten fortfarande här? Telefoner är en smaksak precis som vilket dasspapper man föredrar. Vissa vill ha det lent och andra gillar när det river, huvudsaken är att det fungerar för gemene man Tråden var rätt så vilande ända till jag skrev några rader om vad jag hade för nalle. Tyvärr avslutade jagmed att skoja till det lite - något som tyvärr inte uppfattades av alla och sen var det igång. Så du får skylla på mig mvh/ Ronis Citera
Daniel Linde October 28, 2012 Author Report October 28, 2012 hehe jag tror inte det är någon som tar det så seriöst eller personligt Igår blev det en Apple TV... den är mycket bättre än Samsung! //D Citera
PAL October 28, 2012 Report October 28, 2012 Blev det en tvåa eller trea? Har en tvåa här som jag kör XBMC på. Grym liten apparat, men jag saknar HD, som trean har, men just XBMC var det primära för mig Citera
Per Berglund January 6, 2013 Report January 6, 2013 Ni med Apple produkter hemma så som IPhone, I-pad måste bara skaffa Apple TVKanske jag som är sen men vill ändå höja denna produkt till skyarna!Musik och TV konsumtion har ju kraftigt förändrats på ett fåtal år.Apple med sin AirPlay teknologi ligger långt före alla andra.Grymt trevligt nu sitta i soffan och lyssna på musik och se på TV,filmer eller bilderI min entusiasm så filma jag lite så den oinvigde kan se smidighetenhttp://youtu.be/8CqDJdjJLcwhttp://youtu.be/b32_17llhOg Citera
Snorre70 January 6, 2013 Report January 6, 2013 Ni med Apple produkter hemma så som IPhone, I-pad måste bara skaffa Apple TVKanske jag som är sen men vill ändå höja denna produkt till skyarna!Musik och TV konsumtion har ju kraftigt förändrats på ett fåtal år.Apple med sin AirPlay teknologi ligger långt före alla andra.Grymt trevligt nu sitta i soffan och lyssna på musik och se på TV,filmer eller bilderI min entusiasm så filma jag lite så den oinvigde kan se smidighetenhttp://youtu.be/8CqDJdjJLcwhttp://youtu.be/b32_17llhOg??? Apple med sin AirPlay teknologi ligger långt före alla andra??? hur tänkte du då??? Smart TV har varit på marknaden ett tag.?? med denna saken i handel blir det ju bara en extra sak att betala dyrt för! men vad vet jag!!! Citera
PAL January 6, 2013 Report January 6, 2013 Finns på plats som en av filmspelarna hemmet . Samtliga, inkl paddorna, kör XBMC och hämtar media från både NAS och usb-disk hängande på routern. Information om filmer, musik vad du har sett osv körs mot en central databas så informationen endast behöver uppdateras en gång och du kan flytta mellan de olika spelarna och alltid starta från där du slutade senast ( t ex )Formfaktorn är kanon på ATV och jag hade gärna bytt ut den dedikerade HTPCn mot en ATV3 men eftersom det inte går att installera XBMC på den så får det vänta. Riktigt trevlig liten produkt Citera
Per Berglund January 6, 2013 Report January 6, 2013 ??? Apple med sin AirPlay teknologi ligger långt före alla andra??? hur tänkte du då??? Smart TV har varit på marknaden ett tag.?? med denna saken i handel blir det ju bara en extra sak att betala dyrt för! men vad vet jag!!!900kr tycker inte jag är dyrt.....tycker du?Hur jag tänker? Ja visa mig något enklare och bättre isåfall.I min värld där en i princip okunnig människa på data kan få igång det och på runt 60sekunder full kommunikation med övriga apparater anser jag vara "långt före alla andra"Även användarmässigt.Som sagt upp till bevis om du vet något bättre och enklare. Citera
Janne H January 6, 2013 Report January 6, 2013 Hej!Så fort du satt in det så funkar inte normal data kommunikation i ditt datanätverk.Typ om du har datastyrning via web eller dyligt av ditt smarta hus.Släng det i väggen.Inga problem för dem som inte styr något annat.Då är det bra.Janne H Citera
Janne H January 6, 2013 Report January 6, 2013 En bättre lösning för media av alla slag. har jag ett förslag som inte kostar skjortan, Raspberry PI marknadens bästa lösning.Runt 350 KR sen kan du göra vad du vill.Janne H Citera
Per Berglund January 6, 2013 Report January 6, 2013 Hej!Så fort du satt in det så funkar inte normal data kommunikation i ditt datanätverk.Typ om du har datastyrning via web eller dyligt av ditt smarta hus.Släng det i väggen.Inga problem för dem som inte styr något annat.Då är det bra.Janne HJapp funkar fint. FjärrStyr både min i-Mac och pc från jobbet utan några problem alls.Vad exakt går inte? Citera
PAL January 6, 2013 Report January 6, 2013 Hej!Så fort du satt in det så funkar inte normal data kommunikation i ditt datanätverk.Typ om du har datastyrning via web eller dyligt av ditt smarta hus.Släng det i väggen.Inga problem för dem som inte styr något annat.Då är det bra.Janne HVad är det för normal datakommunikation som upphör att fungera? Har en salig blandning av produkter hemma och inte 17 ställer ATVn till det på nätverket. Vare sig på det trådbundna eller på WiFi. Gillar Rasperry och med XBMC på så är det en ok mediaspelare, men du missar Pers poäng med enkelheten. Skulle vilja se gemene man plocka igång en mediaspelare på en Rasperry bara genom att koppla in den i nätet och strömsätta den. Sen orkar den inte riktigt med XBMC (vad jag tjatar ) så för min del blir nästa prov med en Odroid-U2 Citera
Janne H January 6, 2013 Report January 6, 2013 Jag haft ett antal kunder som installerat detta. och så fort det satt in det så ändras ip-adresserna då jag jobbar med en viss struktur genom rautern så förstörs allting.Vi har varit tvingade att göra ett separat som inte stör när via använder Appel (de kan inte nätverk) SorryJanne H Citera
PAL January 6, 2013 Report January 6, 2013 Spännande. Vad har de för utrustning i övrigt? Har oerhört svårt att se att en ATV skulle kunna påverka adresstilldelningen från t ex en Netgear, Linksys eller vad folk nu har och än mindre från en Linuxserver. Möjligen med ett properitärt protokoll mot en Applerouter, men det låter osannolikt. Citera
Daniel Linde January 7, 2013 Author Report January 7, 2013 Jag har Apple TV Gen 3. Vilken pryl!Använder den dagligen. YouTube, Svt Play, TV4 osv...Grym!Har svårt o förstå varför det inte fungerar om man kör massa tjänster i nätverket.Jag har en egen dedikerad server, popcorn hour, apple tv, router, 2x switchar, 4 bärbara enheter, Smart TV samt min stationära burk.Kör webbserver, fjärrstyrning, SMTP och en massa grejer... Funkar hur bra som helst.Så för er med Apple prylar! KÖP APPLE TV!!!//D Citera
PAL January 7, 2013 Report January 7, 2013 Så för er med Apple prylar! KÖP APPLE TV!!!//DDet blir lite servrar/funktioner när man räknar ihop hemmanätet...... Skulle nog säga att den funkar oerhört bra vare sig du har andra Apple prylar eller ej (Airplay undantaget). Citera
Morrizza January 7, 2013 Report January 7, 2013 Jag har en Samsung Galaxy S 3 som jag köpte för ett par månader sedan. Jag har lyckats med att lägga in min ena e-postadress men det är lögn i 17 att lägga in min telia-postadress. Har talat med telia som inte har någon support på den telefonen och har talat med Samsung som inte visste ett dugg. Trots att jag hade alla uppgifter. Fb kan jag läsa.Någon som har någon app som kan vara bra att ha till denna telefon? Jag och min man hade tango men den har ramlat ut både från min och hans:( Citera
PAL January 7, 2013 Report January 7, 2013 Vad är det som händer när du försöker lägga in Telia-adressen? Citera
PAL January 18, 2013 Report January 18, 2013 Använder den primärt till film och har då kört ljudet både direkt till tv och via receiver och där tycker jag absolut att det duger utmärkt. Å andra sidan så är den ju tämligen attraktivt prissatt så mitt råd är att köpa en och prova. Själv är jag helnöjd Citera
Recommended Posts