Jump to content

Mustang GT, tankproblem


Peddan

Recommended Posts

Det beror på avluftningen från tanken.

Välkänt fenomen från 2005 - 2009. Vissa bilar andra inte. Vissa lite, andra mycket :)

Vrid munstycket lite när du tankar. Vrid det tex typ till "4a" eller "8".

Kräma inte på fullt utan känn efter.

Sen beror det väldigt mycket på pumpen! Ta en pump som ser lite äldre ut.

Den håller oftast lägre l/min och då brukar det fungera.

Jag har oftast inga eller få problem när jag tankar och det är inget jag stör mig på.

Förrutom en gång när det tog dryga 20min att tanka fullt :P Då va jag rasande :)

Men som sagt, pröva fram en pump som funkar för dig. Samt Vrida munstycket lite.

De lösningar som finns är inte garanterade och en ny tank brukar rekomenderas. MEN många har bytt och problemet har varit lika.

Tilläggas skall att en ny tank kostar drygt 12 000:- senast jag kollade.

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Ok, tack för snabbt svar!

Jag ska prova en annan pump nästa gång, skönt o höra att det inte bara var min som var svårtankad:-)

Tanka även genom att hålla munstycket lite grann i påfyllningsröret dvs inte helt in samt snett neråt och framåt mot bilen front samtidigt med handtaget i läge kl 4. (påfyllningsröret går i den riktningen mot tanken)

Har du halv tank eller mindre bensin, kan det gå att köra fullt tryck om du har tur.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej o tack för era svar, det verkar som att det hjälpte för amerikanen o korta slangen från påfyllningsröret och ner till tanken?

Dock verkar det som att alltihop är lite felkonstruerat från början och att en sölig pump är bästa lösningen:-)

Personligen har jag hittat en "gammal" ok mack, funkar perfekt o tanka fullt på den med handtaget något vridet bara.

MVH Peter

Link to comment
Share on other sites

Jag har upptäckt att det går bättre om jag "lyfter" upp hela tankningshållaren. DVS när jag har satt i tankmojjen så trycker jag den rakt upp medans jag tankar. Jag gissade på att det har något att göra med nån spärr så att ingen ska kunna sno bensin ur tanken... Tanklocket har ju inte ens ett lås utan går ju bara att öppna för vem som helst!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...