COCS October 28, 2011 Report October 28, 2011 HejJag undrar om:Vindrutetorkarswitch - hur många hastigheter på en bil (Mustang Cab) byggd februari 1965?Är det av & på 1 hastighet?ellerÄr det av & på hastighet 1 och hastighet 2?Tack! Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 28, 2011 Report October 28, 2011 Hej.Det fanns båda hastighets allternativen, lite undersökningbrukar ge rätt svar. Citera
COCS October 28, 2011 Author Report October 28, 2011 AhaJag är nu då lite förbryllad. En Mustang jag tittade på, så hände inget när man vred till läge 1, men vid läge 2 gick torkarna igång en normalsnabb rörelse, varken långsam eller snabb. Vred man tillbaks, så stoppade torkarna varsomhelst, t.ex. rakt upp, så då fick man trixa tills man fick dom i ändläge.Denna vridknapp hade alltså 3 lägen =0 - av1 - hände inget2 - torkarna gick normaltPå Internet studerade jag en nytillverkad vridknapp till Mustang och då står det:Köp den här nya vindruteknappen till din Mustang 1965, så får du steglös hastighet istället för bara 1 läge. (OBS! Det står alltså 1 läge).??? Citera
COCS October 28, 2011 Author Report October 28, 2011 OK, läste Lars inlägg nu.Verkar som den bilen jag testade hade fått fel vridknapp installerad då (antar jag). Citera
mnilsson October 28, 2011 Report October 28, 2011 Min 66:a har ett hastighetsläge. Det luriga var att brytaren som sitter i motorn och skall stänga av torkarna i parkeringsläget var smutsig så de stannade "var som helst" innan jag fick plockat isär den och gjort rent. Sen funkade min 1-hastighetsmotor perfekt.//Mats Citera
mhdin October 29, 2011 Report October 29, 2011 Jag hade fel:oops: Jag har 2 lägen på min 65:A tog därför för givet att det var så.Man får inte ta nåt för givet med en Mustang. Citera
fast66 November 1, 2011 Report November 1, 2011 Det fanns båda varianterna en eller två hastigheter. På USA importer är det inte ovanligt med en hastighet, men de svensksålda hade två hastigheter enligt den spec man hade på Svenska Ford.Torkarna (iaf på två-hastigheters) funkar lite lustigt - de vänder alltid en extra gång när man stänger av. Citera
mhdin November 1, 2011 Report November 1, 2011 Torkarna (iaf på två-hastigheters) funkar lite lustigt - de vänder alltid en extra gång när man stänger av. Citera
Recommended Posts