Jump to content

Lamdasond


LS

Recommended Posts

Äger en Mustang Cobra -04 som jag bytt system från H-pipe till X-pipe Magnaflow (GRYYYYMT LJUD och prestandahöjning).

Tyvärr så är placering av lamdauttag på X-pipe längre bak och därmed så blev kablaget för kort.

Finns det möjligen sonder med längre kablar alt skarvkablar?

Funderade också på att göra lödskarvar med krympslang, kan detta vara en lösning ?

Om det inte krävs något speciellt motstånd förstås.

Har även ett AirFlow instrument som är tillkopplat på primärsidan men inte på sekundärsidan.

Är det någon som har kläm på var den skall anslutas?

Tractionfunktionen är urkopplad på min Cobra, då undrar jag om jag hittar dom ev kablarna var skall dom anslutas?

P.s Tog min sista tur idag inför vintervilan, känns tungt för det är ju tokkul hela tiden!!!!!

//LG Strand

0767142153

Link to comment
Share on other sites

post-1-144839166451_thumb.jpg

Förlängsningskablage till 02/syresensorerna ex: http://www.americanmuscle.com/bbk-o2-extension-harnesses.html

Jag köpte ett Steeda kablage på ebay till min eftersom jag har långa headers.

Som jag förstått får man INTE klippa i kablarna!!!

Jag tror att du kan behöva mappa om din bil när du flyttat syresensorerna bakåt. Men det beror ju på hur mkt du flyttat dom.

Men jag fick felkod för slow response... Blev bra med mappning med SCT Xcalibratorn och mapp från Brenspeed.

//D

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Det är smidigare med en färdig förlängning men att man inte får klippa i originalet känns konstigt.

En lambdasond genererar en spänning som varierar med syrehalten i avgaserna, på så sätt får man ett värde på förbränningen. Spänningen ligger runt 1 volt och det är ett par 10 delar av en volt som är skillnaden mellan max och min. En taskig skarv med "sockerbit" kan störa systemet, men en rätt utförd lödskarv ska inte vara något problem.

Link to comment
Share on other sites

Vet man inte vad man gör ska man låta bli.

+1 till dig Daniel:)

Är fullständigt enig med dig!

Det var just därför jag la ut den här tråden.

Tackar för dom råd/ideér jag fått!

//LG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...