R.Lundgren December 7, 2011 Author Report December 7, 2011 Hej! Jag har haft lite fullt upp med annat den senaste tiden som dessvärre påverkar uppdateringarna. Här kommer lite bilder på det senaste som har hänt med mustangen. Om ni har några frågor eller funderingar kring arbetet är det bara fråga på så ska jag försöka svara så gott jag kan Det blir ingen bildtext just nu eftersom klockan är så mycket nu men jag har fler bilder som ska upp snart så kan nog finslipa lite då! Citera
antome December 7, 2011 Report December 7, 2011 Var bara en sak jag tänkte på som någon annan kanske redan har nämnt.. Är det inte väldigt viktigt att behålla VIN-koden på bilen ?Har hört att det ska vara svårt att få den besiktigad annars. Bara så du inte råkar skära av den av misstag och slänga ut den med soporna.. Om du behåller den/dem så kanske man kan svetsa tillbaka den sedan.Eller har jag fel? Citera
mhdin December 8, 2011 Report December 8, 2011 Här j-vlar går det undan, hatten av för ditt projekt. Citera
R.Lundgren December 8, 2011 Author Report December 8, 2011 Var bara en sak jag tänkte på som någon annan kanske redan har nämnt.. Är det inte väldigt viktigt att behålla VIN-koden på bilen ?Har hört att det ska vara svårt att få den besiktigad annars. Bara så du inte råkar skära av den av misstag och slänga ut den med soporna.. Om du behåller den/dem så kanske man kan svetsa tillbaka den sedan.Eller har jag fel?Jag har sparat VIN skylten som satt på dörren, den ligger på en säkert plats på skrivbordet. Nu i helgen kommer som sagt bilen förflyttas till Finauto i Spånga om allt går som planerat. Sitter på jobbet nu så hinner inte skriva mer för tillfället men en bättre uppdatering kommer senare idag förhoppningsvis. Citera
CMC-49 December 8, 2011 Report December 8, 2011 Bara och stansa in det i den nya plåten inga problem :-) Citera
R.Lundgren December 8, 2011 Author Report December 8, 2011 Här kommer lite fler bilder från polarens mobil. Detta är samma dag som de förra bilderna.Ledsen för den dåliga kvalitén, snart kommer vi förhoppningsvis ha en bättre kamera att fotografera med. Citera
pools December 9, 2011 Report December 9, 2011 Hej Lundgren!Fantastiskt! Helt j-vla fantastiskt! Om du räddar denna bil tillbaka till livet igen,så ska du ha den högsta respekt som detta forum nånsin kan ge. Egentligen ärdu inte riktigt klok, men dårar ser inte alla problem ibland. Inget ont menat alls.Tvärtom, du är verkligen modig! Det ska bli skitroligt att följa detta projekt. Verkligen.Jag är ingen bilbyggare, men jag ser att ni har bilen stående på pallbockar medanni svetsar in nya plåtar. Ni borde ha byggt en jigg så inte karossen blir sned när denär klar. Det är jätteviktigt att ramen är rak, annars kommer skärmar och dörrar m.m.inte att passa så bra. Det är svårt nog ändå att få nya delar att passa på en gammalMustang. Kolla ofta att alla diagonalmått stämmer. Och alla andra mått också.Bara några välmenande råd.Mvh.P-O Citera
Per Berglund December 9, 2011 Report December 9, 2011 men jag ser att ni har bilen stående på pallbockar medanni svetsar in nya plåtar. Ni borde ha byggt en jigg så inte karossen blir sned när denär klar. Det är jätteviktigt att ramen är rak, annars kommer skärmar och dörrar m.m.inte att passa så bra. Det är svårt nog ändå att få nya delar att passa på en gammalMustang. Kolla ofta att alla diagonalmått stämmer. Och alla andra mått också.Exakt min tanke också när jag såg bilderna.Mät, staga upp, mäta, staga upp. Och sen mät igen!! Citera
R.Lundgren December 9, 2011 Author Report December 9, 2011 Exakt min tanke också när jag såg bilderna.Mät, staga upp, mäta, staga upp. Och sen mät igen!! Ni kan vara lugna Ingenting är svetsat ännu, endast skruvat med självborrande. Bilen ska ju förhoppningsvis flyttas till plåtslagarens verkstad Finauto i Spånga nu i helgen. Han vet vad han gör och är väl medveten om kryssmåttning etc. Väl på hans verkstad ska vi påbörja byggandet av en rejäl jigg som bilen kommer byggas på. Bra att ni påpekar såna saker ändå ifall man nu har missat något viktigt! Jag håller tummarna att allt går som planerat imorgon så vi får bilen förflyttad, i värsta fall blir det inte fören nästa helg. Egentligen spelar det ingen större roll men jag har inget tålamod Citera
R.Lundgren December 9, 2011 Author Report December 9, 2011 Haha tack ska du ha Pools! Kändes riktig kul att läsa ditt inlägg och ingenting uppfattades som illa menat! Jag har fått måtten på bilen skickade till mig av två vänliga själar här på forumet sedan tidigare så jiggen bör inte vara några problem att bygga ihop. Och som sagt är ingenting svetsat ännu utan endast skruvat på plats. Jag är inte heller någon bilbyggare, möjligtvis kan jag kalla mig det efter detta projekt, men några tidigare erfarenheter har jag inte! Nu blir det till att planera morgondagen i den mån jag kan! Ha det gott allesammans! Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 9, 2011 Report December 9, 2011 Hej.Det är helt fantastiskt hur mycket man kan göra, jag anser att ni gör ett super jobb, modellen är Fords Mustangs snyggaste modell.Om man går tillbaka femton-tjugo år, kanske lite mer så låg modellen ganska rätt i pris, många b.l.a. jag åkte 67FB, sedan kom filmen, alla vet hur det är idag.Det finns renoveringsdårar över allt, jag tillhör säkert den kretsen.Jag kan visa att det finns fler som tagit sig an peparkakshus, Bo oLeif Söderlind från Solna är ett sådat exempel, dom hittade en 65FBunder en press på en åker.Man kan bara gissa vad som fans kvar under, i stor sett var det barafrån dörrhantagen och upp som det fanns en bil, därunder var detbara kex (pepparkaka).Dom byggde upp 65a Fastbacken från golvet och upp, detta är nuett antal år sedan, dom visade upp den i år igen på Pony Car reunion,vilket resulterade i ett pris.Vad vill jag med detta, tillbaka där jag började skriva, det går och det är mödan värt. Citera
R.Lundgren December 11, 2011 Author Report December 11, 2011 Det blev dessvärre ingen flytt av bilen denna helg. Lyckades inte få tag på trailern i tid vilket betyder att det blir nästa helg istället. Har inte speciellt mycket tid över till att hålla på med bilen innan jul ändå som det ser ut nu så det spelar egentligen ingen roll. Vill ju försöka ge er som läser så mycket bilder och uppdateringar som möjligt, därav det lilla tålamodet Någonting säger mig dock att ni kommer ha både bilder och text att roa er i flera år framöver oavsett Citera
R.Lundgren December 11, 2011 Author Report December 11, 2011 Hej.Det är helt fantastiskt hur mycket man kan göra, jag anser att ni gör ett super jobb, modellen är Fords Mustangs snyggaste modell.Om man går tillbaka femton-tjugo år, kanske lite mer så låg modellen ganska rätt i pris, många b.l.a. jag åkte 67FB, sedan kom filmen, alla vet hur det är idag.Det finns renoveringsdårar över allt, jag tillhör säkert den kretsen.Jag kan visa att det finns fler som tagit sig an peparkakshus, Bo oLeif Söderlind från Solna är ett sådat exempel, dom hittade en 65FBunder en press på en åker.Man kan bara gissa vad som fans kvar under, i stor sett var det barafrån dörrhantagen och upp som det fanns en bil, därunder var detbara kex (pepparkaka).Dom byggde upp 65a Fastbacken från golvet och upp, detta är nuett antal år sedan, dom visade upp den i år igen på Pony Car reunion,vilket resulterade i ett pris.Vad vill jag med detta, tillbaka där jag började skriva, det går och det är mödan värt.Jag håller med dig till fullo att det är den snyggaste modellen. Känns skönt att veta att det finns fler dårar där ute som tar på sig rosthinkar. Mitt projekt är långt ifrån färdigt så jag kan inte säga att jag är en framgångsrik dåre ännu. Frågan är inte om, utan när jag går från dåre till framgångsrik dåre! Mödan värt tycker jag redan att det är, men så har det inte alltid varit. Var snudd på besegrad när jag fick hem bilen och börja demontera den. Lyckligtvis finns det tillräckligt med optimistiska och envisa människor runt omkring mig som gör detta möjligt. Hade aldrig haft tillräckligt med drivkraft på egen hand! Citera
Mikael Vestberg December 12, 2011 Report December 12, 2011 bra att vara envis kolla på mig bilden tagen fram i frånmin gigg kosta ca 1000 + hjulen att bygga helt klart värt annars kommer du ha svårt att lyckashar du ingen polare som har en ht eller nåt i samma årsmodell i så fall kan du bygga giggen efter hans bil om den är rak vill seja Citera
R.Lundgren December 20, 2011 Author Report December 20, 2011 Nu var det ett tag sen någonting hände med detta projekt. Har haft lite problem med biltrailer osv. Tror däremot att problemet är löst nu så vi kan få bilen flyttad till plåtverkstaden i veckan! Mustangkassan fick offra sig lite för en Canon 550D kamera då jag värdesätter bilderna från renoveringen väldigt mycket.Jag ska försöka ta lite nya bilder med kameran här i dagarna, kanske redan imorgon då jag ska hona cylindrarna på motorn bland annat. Citera
mhdin December 20, 2011 Report December 20, 2011 Bilder på vad man gjort är mycket värt, tyvärr så har jag kommit på det först på senare år.Ser fram emot mer bilder. Citera
R.Lundgren December 20, 2011 Author Report December 20, 2011 Kanske det är dags att passa på nu under vintertid? Ja bilder ska det tas mycket av! Har ju knappt packat upp kameran ännu så det är en hel del kvar att lära innan det blir proffsbilder! Som tur är finns det ett Auto läge på kameran så jag inte förstör bilderna mer än nödvändigt Citera
CMC-49 February 3, 2012 Report February 3, 2012 Hur går det, har inte sett nått nytt på länge här ??????? Citera
pools February 3, 2012 Report February 3, 2012 Hur går det, har inte sett nått nytt på länge här ???????Jag undrar jag också! Du har väl inte tappat sugen? Hoppas verkligen inte det.Bara ett litet livstecken!Mvh.P-O Citera
R.Lundgren February 4, 2012 Author Report February 4, 2012 Hej! Ja det har blivit en hel del annat som fått gå före under den senaste tiden tyvärr. Dock ska det bli ändring på det snart förhoppningsvis. Plåtslagaren har fått in ett annat projekt nu som kommer vara klart om ca 2 veckor, då är den nya tiden att flytta min bil dit. Tills dess är det bara jobba som gäller för att få ihop mer pengar till bygget. Bilen står nu på min fars tomt och jag har inte varit dit på väldigt lång tid, därav har det inte blivit några nya bilder. Med tanke på kylan ute tänkte jag av ren bekvämlighet fixa fram nya bilder när bilen står inne i plåtslagarens verkstad, där det är varmt och skönt Hoppet, viljan och orken finns fortfarande kvar i alla fall Citera
Klingan75 February 4, 2012 Report February 4, 2012 Som jag har sagt tidigare skall det bli jätteintressant att följa detta. Har du väl fått ihop en kaross så har du kommit en bra bit på vägen. Jag gissar att du har sett denna inspirationstråden:http://www.1969stang.com/mustang/forum/showthread.php?t=7560 Citera
R.Lundgren February 4, 2012 Author Report February 4, 2012 Den tråden hade jag inte sett tidigare, tack så mycket! Citera
R.Lundgren March 14, 2012 Author Report March 14, 2012 Våren nalkas och inte ett jota har hänt med bilen, mestadels pga lathet men även lite annat runt omkring har satt käppar i hjulen för mig. Hur som helst försökte jag få tag på plåtslagaren här om dagen men utan framgång, ska försöka igen imorgon. Förhoppningsvis kan vi få lite fart på detta projekt nu en gång för alla genom att förflytta bilen till plåtverkstaden och påbörja renoveringen där. Vill ju bjuda på en händelserik och spännande projekttråd för eran skull, och inte minst min egen skull! Återkommer under morgondagen med en uppdatering om plåtslagaren! Ha det toppen tills vidare. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.