R.Lundgren November 16, 2011 Author Report November 16, 2011 Har du ett svenskt reg nr? Så är det lätt att få fram det www.carfax.se texHej Magnus! Det enda papper jag verkar ha på bilen är "Certificate of title". Vad betyder detta för min del? Citera
R.Lundgren November 16, 2011 Author Report November 16, 2011 Halloj! Det råkar inte vara så att någon här på forumet råkar ha mått på en karossvagga eller kaross-ställning till en Fastback -67? Skulle mer än gärna vilja komma i kontakt med denna person i så fall! Tack på förhand Citera
CMC-49 November 16, 2011 Report November 16, 2011 Det har du knappast någon nytta av...DEt som du behöver är en fullständig riktbänk där du kan mäta in alla delar i ..... Citera
R.Lundgren November 16, 2011 Author Report November 16, 2011 Det har du knappast någon nytta av...DEt som du behöver är en fullständig riktbänk där du kan mäta in alla delar i .....Riktbänken är ett annat problem jag får lösa! Anledningen till vaggan och ställningen är för att jag ska slippa leta mått och ritningar när det väl behövs. Kan även komma till hands om jag lyckas på tag på en ny bil. Citera
aspen November 16, 2011 Report November 16, 2011 Hej Jag bor i Vallentuna och har renoverat några mustanger som varit rostiga men inte som din.Det tar många år innan det är klart.Skulle vara kul och kolla på din bil och se om jag kan ge nåt stöd. MVH/Lasse Asp Citera
Mikael Vestberg November 16, 2011 Report November 16, 2011 hmm du måste ha alla tull handlingar att den här intullad samt kvitton från usa Hej Magnus! Det enda papper jag verkar ha på bilen är "Certificate of title". Vad betyder detta för min del? Citera
R.Lundgren November 17, 2011 Author Report November 17, 2011 Hej Jag bor i Vallentuna och har renoverat några mustanger som varit rostiga men inte som din.Det tar många år innan det är klart.Skulle vara kul och kolla på din bil och se om jag kan ge nåt stöd. MVH/Lasse AspHej Lasse! Härligt med en till Vallentuna-bo! Självklart ska du få se bilen någon dag! Tips, råd och stöd är jag i stort behov av ska du veta. Säg en dag du vill komma förbi så fixar vi det Citera
R.Lundgren November 17, 2011 Author Report November 17, 2011 hmm du måste ha alla tull handlingar att den här intullad samt kvitton från usaJag har ju kvitton för tull och frakt, men det anses kanske inte som handlingar? Ska försöka få tag i killen som hjälpte mig ta hem bilen och se om han har glömt skicka med någonting.Bilen du bifogade är tyvärr lite för liten för att man ska kunna tyda några mått. Har du den i större storlek tror du? Hade varit toppen! Citera
Klingan75 November 17, 2011 Report November 17, 2011 Jag har bilden i större format, PM'a en mailadress så skickar jag den. Citera
Mikael Vestberg November 17, 2011 Report November 17, 2011 seger som Klingan75 din mail adress så kan jag maila bilden Jag har ju kvitton för tull och frakt, men det anses kanske inte som handlingar? Ska försöka få tag i killen som hjälpte mig ta hem bilen och se om han har glömt skicka med någonting.Bilen du bifogade är tyvärr lite för liten för att man ska kunna tyda några mått. Har du den i större storlek tror du? Hade varit toppen! Citera
CMC-49 November 18, 2011 Report November 18, 2011 TitleKvittoTull papper KvittoDet är vad du behöver för ursprungs kollen :-) Citera
R.Lundgren November 21, 2011 Author Report November 21, 2011 Tack! TitleKvittoTull papper KvittoDet är vad du behöver för ursprungs kollen :-) Citera
FastMagnus November 21, 2011 Report November 21, 2011 Ska du orginal renovera eller bygga streetcar? Citera
Paul Dagerborn November 21, 2011 Report November 21, 2011 Finns en 67 ht på blocket för 45 K kanske kunde bli en lämplig donator bil? Mvh Paul Citera
R.Lundgren November 22, 2011 Author Report November 22, 2011 Ska du orginal renovera eller bygga streetcar?Hej Magnus! Tanken var till en början att renovera till original, men just nu vet jag inte säkert på hur jag vill göra. Citera
R.Lundgren November 22, 2011 Author Report November 22, 2011 Finns en 67 ht på blocket för 45 K kanske kunde bli en lämplig donator bil? Mvh PaulTror jag gör som så att jag hoppar över donatorbil till en början. Låter plåtslagaren säga sitt innan jag köper någonting nytt!Du ska ha ett stort tack för tipset i alla fall Citera
Per Berglund December 1, 2011 Report December 1, 2011 Vilken bra film!!Uhhhh man får verkligen känsla över mängden arbete.1560 arbetstimmar! Skulle alltså kosta minst 620 000kr + moms i min svetsverkstad Citera
Lygdman cmc813 December 2, 2011 Report December 2, 2011 Det var den bästa filmen jag sätt på länge, vilket arbete och vilket resultat!Men ska jag räkna om deras tid i mina amatör timmar så tror jag inte det räcker ens att sätta en nolla till bakom timmarna å då når jag inte ens samma resultat..Det är lätt och roligt att starta ett projekt och att lägga enorma summor pengar i det, det som är svårt är att hålla i och avsluta... Speciellt dom större. Citera
CMC-49 December 2, 2011 Report December 2, 2011 Inget man ger sig på själv att göra, mycket billigare o köpa en färdig ny kaross, om man räknar tid o pengar...sen finns väl inte alla delar att få tag på hos återförsäljarna,,,,, Citera
pools December 2, 2011 Report December 2, 2011 1560 timmar! Ja, nu var det ju lite snabba klipp förstås. Men det verkar som om delarna inte passadeihop så bra som dom borde. Och det är väl lite typiskt med USA-made delar. Därför blir det många timmartill justeringar, kapning, slipning och riktning.Har jag fel eller?Mvh.P-O Citera
R.Lundgren December 5, 2011 Author Report December 5, 2011 Halloj! Hade inte fått några mail om att det skrivits här! Den där filmen var riktigt kul att se! Kan bara drömma om samma resultat antar jag, men jag har ändå hoppet högt! Ska slänga upp lite bilder på förra helgens arbete tillsammans med plåtslagaren. Vi har nu bestämt att vi ska förflytta bilen till hans verkstad för att kunna arbeta med bilen på bästa sätt. Ska förbi han imorgon så vi kan börja skriva ner planering och budget på papper för en bättre överblick i moment osv. Det är mycket möjligt att galenskap är det enda rätta ordet för mitt projekt, men under den lilla tid vi påbörjade renoveringen har jag haft skitkul så det får gå! Nu blir det bingen så man orkar jobba imorgon! Godnatt Citera
Klingan75 December 5, 2011 Report December 5, 2011 Fantastiskt att du är så positiv. Jag kommer följa detta med spänning:cool: Citera
Mikael Vestberg December 7, 2011 Report December 7, 2011 du får gärna posta lite bilder under resans gång Citera
Recommended Posts