diplomat November 15, 2011 Report November 15, 2011 Hej, jag har en -66 mustang cab, jag har bytt slangar till cabmotor och cylindrar och nu går den ena cylindern fortare upp och ned än den andra vilket gör att cabben går snett, ställningen är bort kopplad och då ser man att de går med olika fart, har försökt få ur luften men kanske gör jag inte rätt.Någon som vet vad felet kan vara? Citera
lennart lundberg November 26, 2011 Report November 26, 2011 Hej och välkommen!Fungerade det innan du bytte detta? Om ”ja”.Har du lika långa slangar till bägge cylindrarna och med samma innerdiameter i bägge?Om du har olika läng på slangarna och innerdiameter, så får du olika motstånd igenom slangarna. Lennart Citera
diplomat November 27, 2011 Author Report November 27, 2011 ja, allt är originalgrejor och som det ska och det kvittar om jag flyttar om cylindrarna eller slangarna så går ändå höger cylinder saktare. jag jobbar annars med hydraulik dagligen, men det här förstår jag inte alls. en av cylindrarna har satt dit ny men det har ingen betydelse vilken jag använder. Citera
lennart lundberg November 27, 2011 Report November 27, 2011 Hej igen!Pröva att byta utgångar ”vänster/höger” från pumpen och om samma cylinder (sida) går långsammare så har du inget fel på pumpen. Eller flyttar sig felet?Varför bytte du slangarna från början?Lennart Citera
diplomat November 28, 2011 Author Report November 28, 2011 jo jag har prövat det också, men den högra är fortfarande långsammare. slangarna var dåliga och jag byter cab nu så det är lika bra byta allt som är slitet. Citera
lennart lundberg November 28, 2011 Report November 28, 2011 Frågade om det fungerade innan och svaret varet blev ”JA”.Om det fungerade innan så borde det var något som du har gjort, bytt delar eller pillat med cabben som spökar.Pröva även att kör cylindrarna utan att trycka upp cabben. Om cabb-ställningen är felaktig/sliten/fel justerad så kan det gå tyngre på ena sidan i förhållande till andra sidan Lennart Citera
diplomat December 4, 2011 Author Report December 4, 2011 jag har kört dom i tomme och med cabsällningen(alla bussningar bytta och går lätt) uppe men det är lika ojämt ändå men av någon anledning så funkar det bra om jag inte kör ut helt i ändlägena, dock måste man det när ställningen är kopplad och det är hela tiden höger sida som kommer efter oavsett vilken cylinder som sitter där eller hur slangarna vänds, verkar som rena spökeriet. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.