Jump to content

cabcylinrar mustang -66


diplomat

Recommended Posts

Hej, jag har en -66 mustang cab, jag har bytt slangar till cabmotor och cylindrar och nu går den ena cylindern fortare upp och ned än den andra vilket gör att cabben går snett, ställningen är bort kopplad och då ser man att de går med olika fart, har försökt få ur luften men kanske gör jag inte rätt.

Någon som vet vad felet kan vara?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja, allt är originalgrejor och som det ska och det kvittar om jag flyttar om cylindrarna eller slangarna så går ändå höger cylinder saktare. jag jobbar annars med hydraulik dagligen, men det här förstår jag inte alls. en av cylindrarna har satt dit ny men det har ingen betydelse vilken jag använder.

Link to comment
Share on other sites

Frågade om det fungerade innan och svaret varet blev ”JA”.

Om det fungerade innan så borde det var något som du har gjort, bytt delar eller pillat med cabben som spökar.

Pröva även att kör cylindrarna utan att trycka upp cabben. Om cabb-ställningen är felaktig/sliten/fel justerad så kan det gå tyngre på ena sidan i förhållande till andra sidan

Lennart

Link to comment
Share on other sites

jag har kört dom i tomme och med cabsällningen(alla bussningar bytta och går lätt) uppe men det är lika ojämt ändå men av någon anledning så funkar det bra om jag inte kör ut helt i ändlägena, dock måste man det när ställningen är kopplad och det är hela tiden höger sida som kommer efter oavsett vilken cylinder som sitter där eller hur slangarna vänds, verkar som rena spökeriet.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...