Jump to content

Mustanger till salu!


Norwall

Recommended Posts

Är på utbildning i USA, ute på en liten roadtrip så hittade jag en trevlig liten firma som bara säljer/renoverar Mustanger, gärna sådana med mycket muskler. Shelby GT 500 såldes precis innan jag kom förbi, 76000 dollar. Fanns lite renoveringsbehov på bilen men den rullade för egen maskin(utan problem).

Den röda Cobran kostar 23000 dollar, massor med godis på den bilen och strax under 30000 miles på mätaren. Riktigt fin, inte alls sliten varken utanpå eller inuti.

Den grå Cobran har rullat 13000 miles, ännu finare och kostar strax över 29000 dollar.

Och sist men inte minst har jag med en 69 R code GT, 4 vxlad manuell 428 CJ. Riktigt fin och begärt pris runt 29900 dollar.

Och bäst av allt, farbrorn som har affären skeppar gärna över bilarna till Sverige. Hjälper till med transport till hamn och alla papper...

Vill ni ha namn och telefon så skicka ett pm.

post-4453-144839167637_thumb.jpg

post-4453-144839167647_thumb.jpg

post-4453-144839167663_thumb.jpg

post-4453-144839167676_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nja, jag är egentligen ute efter en -71-73 Mach 1 men jag är allt lite sugen på den röda Cobran. Ska tyvärr inte vara hemma på ett år ungefär så ett ev bilköp får vänta lite. Känns dumt att köpa något som får stå ett år i garage innan den får rulla....

Link to comment
Share on other sites

Om man äger bilen 1 år i USA, så får man ta hem den som flyttgods och då slipper man tull & moms i Sverige. Man kan inte köpa bilen 1 månad innan man skall åka hem, för då måste man betala, det måste vara 1 år. Så här var det i varje fall för en del år sedan, vet ej om det ändrat sig.

Link to comment
Share on other sites

Utbildningen är inte längre än tills början av december. Ska göra utlandstjänst till sommaren, därför är det inte riktigt läge. Har ju en bil som kommer få rulla i sommar de dagar jag är hemma..

Link to comment
Share on other sites

Hur visste du om att jag har gas i bagaget? Nåväl, gasflaskan kommer sitta kvar men har en ännu bättre överraskning tills nästa vår.

Och Hamilton? Det tror jag inte, verkar alldeles för farligt att hålla på så där. Gillar mitt jobb som tekniker....

Link to comment
Share on other sites

Hur visste du om att jag har gas i bagaget? Nåväl, gasflaskan kommer sitta kvar men har en ännu bättre överraskning tills nästa vår.

Och Hamilton? Det tror jag inte, verkar alldeles för farligt att hålla på så där. Gillar mitt jobb som tekniker....

En föraning som jag fick. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...