Anders Bild December 17, 2011 Report December 17, 2011 Jag har en nyinköpt 65:a som behöver en framvagnsinställning. 80 är ungefär vad man vågar åka fn.mvhAnders Bild Citera
Klingan75 December 17, 2011 Report December 17, 2011 Hur är statusen på bussningar och kulleder i framvagnen? Kolla så att gummibussningar i undre bärarm, krängningshämmare och casterstag inte har torkat ihop samt att kullederna i övre och undre bärarmar är OK. Kolla infästningen för övre bärarm samt styrlederna. Byt det som är slitet innan.Om du inte vill göra hjulinställning själv så leta upp en verkstad med någon som jobbat som bilmekaniker lääänge så han vet hur man gör hjulinställning på en gammal bil.Visserligen inte svar på frågan men om men om framvagnen behöver lite omtanke och kärlek så hjälper inte bara en hjulinställning:wave: Citera
Tomas December 17, 2011 Report December 17, 2011 Lönns bilverkstad i vällingby kan hjälpa dej Tomas cmc25 Citera
Anders Bild December 17, 2011 Author Report December 17, 2011 Tack Tomas, då ska jag boka tid där. Har du även tips på glasmästare som fixar rutbyte på samma bil?Anders CMC XX(har precis ansökt om medlemsskap) Citera
mogge December 18, 2011 Report December 18, 2011 Ett litet tips bara ! På samglas i Huddinge finns en kille som e duktig att byta på gammel bilar/ många av dom som jobbar med rutbyten har aldrig hållit på med gamla bilar med sköra lister runt.../ mvh Citera
Mikael Vestberg December 18, 2011 Report December 18, 2011 sett dit nya lister när du ändå håller på kolla med vp-autopart Citera
mhdin December 18, 2011 Report December 18, 2011 Om du har möjlighet kan du byta själv , inte speciellt svårt. Citera
Mikael Vestberg December 18, 2011 Report December 18, 2011 sant ett snöre o lite lätt på handen så klarar nästan vem som helst av det Citera
Anders Bild December 18, 2011 Author Report December 18, 2011 Tack Mogge m. fl! Sjävklart blir det ny list, redan inhandlad. Känns lite onödigt att byta själv om man spräcker rutan, dyr lärpeng!!Anders Citera
mhdin December 18, 2011 Report December 18, 2011 Skaffa en påse clips till listerna, kan behövas nya. Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 18, 2011 Report December 18, 2011 Har beskriv rutbyte för många år sedan i vår eminenta klubbtidningsom når ALLA, att byta ruta är lätt, men att få i den rätt, tät mmär det inte många som fixar.Rutbyte fram och bak är skitgöra:(.Klips är också en liten men förbryllande detalj, det gäller att köpa rätt årsmodell här också.Hoppsan filerna hamnade i fel ordning, men lösningen är enkel. Citera
ducati December 18, 2011 Report December 18, 2011 jag behöver göra en inställning till våren, håller på och byter bussningar och länkarmar.Kan nån rekommendera nåt på södra delen av stan? Långt till Vällingby... Citera
mhdin December 18, 2011 Report December 18, 2011 Ska finnas en kille på Vianor i Johanneshov som kan. Citera
mogge December 18, 2011 Report December 18, 2011 Rekommenderar däckspecialen i Västberga , jätte bra att ha å göra med , samt mycket erfarenhet av äldre bilar/ mvh Citera
fast66 December 19, 2011 Report December 19, 2011 Tror att det som är knepigast när man byter ruta själv är att "våga" spruta in tillräckligt mkt butylgummi i både skåran för rutan OCH i skåran som omsluter rutramen. Detta ska göras INNAN montering av rutan i bilen! Kan bli ganska geggigt :-)Kom också ihåg att sätta dit de nya clipsen innan montering av rutan. Citera
tomasjonsson999 December 20, 2011 Report December 20, 2011 vad är rimligt att betala för en framvagnsinställning? fick ett kostnadsförslag på telefon i somras, tror det var 1800 spänn, tyckte det lät dyrt. vad fick du för pris på lönns bilverkstad? Citera
Tomas December 20, 2011 Report December 20, 2011 Det kommer jag inte ihåg nu men ring dom 08 - 37 78 13. Dom gjorde en fyrhjulsinställning och det blev bra. Citera
ducati May 7, 2012 Report May 7, 2012 Rekommenderar däckspecialen i Västberga , jätte bra att ha å göra med , samt mycket erfarenhet av äldre bilar/ mvhnu har jag haft inne bilen hos däckspecialen, De tog 1080kr för en inställning, Det var en del jobb med att flytta shims plus att det var trångt vid grenrören.Jobbet tog 2h och jag kan rekommendera dem, nu står min ratt rakt igen Citera
mhdin May 7, 2012 Report May 7, 2012 nu har jag haft inne bilen hos däckspecialen, De tog 1080kr för en inställning, Det var en del jobb med att flytta shims plus att det var trångt vid grenrören.Jobbet tog 2h och jag kan rekommendera dem, nu står min ratt rakt igen Är det dom på Vretenborgsvägen? Citera
Recommended Posts