Jump to content

Vattenpumpsbyte


Ingo

Recommended Posts

Har äntligen fått vattenpumpen till min cleveland,och tänkte montera den.

Men transkåpan hade jag ju luttvättat för 4år sedan dessutom rev jag inte motorn själv.

Gamla vattenpumpen har kvar packningsbitar,men det är inte just till någon hjälp

-Alltså vilken packning är det man ska använda mellan pump och transkåpa?

Ser fördelar med den med små "hål"mot transkåpan,men pumpen ligger ju inte emot mot ena vattenkanalen så det känns som det kan kvitta?

Någon ide?

Hur som helst GOD JUL!!!

Link to comment
Share on other sites

Har äntligen fått vattenpumpen till min cleveland,och tänkte montera den.

Men transkåpan hade jag ju luttvättat för 4år sedan dessutom rev jag inte motorn själv.

Gamla vattenpumpen har kvar packningsbitar,men det är inte just till någon hjälp

-Alltså vilken packning är det man ska använda mellan pump och transkåpa?

Ser fördelar med den med små "hål"mot transkåpan,men pumpen ligger ju inte emot mot ena vattenkanalen så det känns som det kan kvitta?

Någon ide?

Hur som helst GOD JUL!!!

Tjena.

Loctite har ett antal olika typer av flänstätning som funkar fint om du vill slippa leta packning.

http://www.loctite.se/cps/rde/xchg/henkel_ses/hs.xsl/loctite-4457.htm?&countryCode=se&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=productfinder&param1=brandRedDotUID%3D0000000389%7Cx%3D0%7CsubsubapplicationRedDotUID%3D%7CsubapplicationRedDotUID%3D00000002GU%7Cmode%3Dsmall%7CapplicationRedDotUID%3D0000000273%7Cy%3D434%7CpageIndex%3D0%7Caction%3Dsearch%7C

Link to comment
Share on other sites

Nja funderingen gäller vilken av de två packningarna man ska använda av de som följer med pumpen,men även i motorpackningssatsen..

Jag vill använda packning och klassiskt packningslim hellre än att limma med flytande silicon.

Vet att permatex är bättre ihop med vatten än siliconbaserade produkter,fast det finns säkert i dag det som motverkar rost bland flytande packningar också.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...