Jump to content

Recommended Posts

Hej.Jag har köpt en ny Diff, Trac Lock ( Summit ) till min 9" 28 splines Ford Bakaxel.Kronhjulet som ska på diffen, det verkar fattas en tiondel eller en hundradel för att kronhjulet ska falla på plats för att sedan dras fast med 10 bultar.Ska kronhjulet värmas eller pressas för att den ska "ramla" på plats eller finns det någon annan lösning. Har ett Edelbrock Top Eng Kit som Summit säger att det ska ge 367 Hp men säg att den ger 350 Hp. Dom 10 bultarna som håller kronhjulet i diffen blir i alla fall för korta,bör man satsa på ARP bultar eller håller det med dom vanliga.

Värmer alltid kronhjulet.

Sätter sedan i två "styrstift" (kapade bultar) i kronhjulet sedan faller det på plats av sig själv.

Har du bultar från en "open" differential så passar nog inte dessa,är mindre bultskallar samt längre bultar

till en traction loc.

// John

  • 2 weeks later...

Nu fattas det bara 10 st bultar till kronhjulet: ARP tolvkantig svartoxiderad, 7/16-20 men dom måste vara minst 37 mm, eller en annan leverantör med samma hållfasthet.Har googlat men har ej hittat bultar med den längden, så om det är någon som har dom bultarna liggandes så är jag intresserad, eller tips var jag kan hitta någon leverantör.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...