January 7, 201213 yr comment_110944 Hej.Jag har köpt en ny Diff, Trac Lock ( Summit ) till min 9" 28 splines Ford Bakaxel.Kronhjulet som ska på diffen, det verkar fattas en tiondel eller en hundradel för att kronhjulet ska falla på plats för att sedan dras fast med 10 bultar.Ska kronhjulet värmas eller pressas för att den ska "ramla" på plats eller finns det någon annan lösning. Har ett Edelbrock Top Eng Kit som Summit säger att det ska ge 367 Hp men säg att den ger 350 Hp. Dom 10 bultarna som håller kronhjulet i diffen blir i alla fall för korta,bör man satsa på ARP bultar eller håller det med dom vanliga.
January 7, 201213 yr comment_110947 Jag fick slipa av lite på huset för att diffen skulle få plats, iofs. en annan sort men säkert samma fenomen.
January 7, 201213 yr comment_110948 Värmer alltid kronhjulet.Sätter sedan i två "styrstift" (kapade bultar) i kronhjulet sedan faller det på plats av sig själv.Har du bultar från en "open" differential så passar nog inte dessa,är mindre bultskallar samt längre bultartill en traction loc.// John
January 7, 201213 yr comment_110949 Va..?!Har inte Per B vaknat ännu....?Detta ligger väl i fel ämnesområde?!
January 17, 201213 yr Author comment_111239 Nu fattas det bara 10 st bultar till kronhjulet: ARP tolvkantig svartoxiderad, 7/16-20 men dom måste vara minst 37 mm, eller en annan leverantör med samma hållfasthet.Har googlat men har ej hittat bultar med den längden, så om det är någon som har dom bultarna liggandes så är jag intresserad, eller tips var jag kan hitta någon leverantör.
January 21, 201213 yr Author comment_111322 Hansen Racing hade inte den längden men Stigs Axle Och Parts fixade bultarna. Det gick perfekt med att värma kronhjulet så det ramlade ner så enkelt, tack för alla tips.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.