smen February 21, 2012 Report February 21, 2012 Finns det någon klok person som kan tala om vad det är för data på en orginalkam i en c-kodad 289:a -66?När jag mäter min kam så får jag fram en lyfhöjd vid ventilen på 0.377 tum. verkar väldigt lite tycker jag.Mvh Thomas Citera
JanneJ February 21, 2012 Report February 21, 2012 Har du hydrauliska lyftare kan det bli konstiga värden. Lyftaren behöver oljetryck för att fungera. Citera
ollel February 21, 2012 Report February 21, 2012 Hej.Sitter just å kollar på kam till mig:). Vad jag hitta så är det 368" på insug och 381" på avgas. Behöver inte vara rätt:)Mvh Olle Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 22, 2012 Report February 22, 2012 Hej.Nu kanske jag är dummmmmmm, varför mäta en kam, har dennågra år på nacken och skall bytas.Köp ny originalkam med nya lyftare och kamdrivning, delarna finns i mass och har helt ok prisbild.Jag lovar att när det är monterat och klart så finns det gottom utrymme för att njuta av delarna. Citera
smen February 23, 2012 Author Report February 23, 2012 Nej du är nog inte dum, jag försöker bara lista ut om min kam är av orginaltyp eller inte, skulle tro att den är bytt en gång i tiden eftersom någon har jobbat med motorn och bytt kolvar ,monterat större ventiler och satt i rostfria säten,ignitor tändning, edelbrock insug och förgasare Jag håller nu på med en portmatchning,och vill öka på med en lite piggare kam ,funderar på en Performer Plus för att få lite bättre knuff i bilen, man vill ju inte riskera att bli omkörd av en V70 Hej.Nu kanske jag är dummmmmmm, varför mäta en kam, har dennågra år på nacken och skall bytas.Köp ny originalkam med nya lyftare och kamdrivning, delarna finns i mass och har helt ok prisbild.Jag lovar att när det är monterat och klart så finns det gottom utrymme för att njuta av delarna. Citera
ThomasFB February 24, 2012 Report February 24, 2012 När jag mäter min kam så får jag fram en lyfhöjd vid ventilen på 0.377 tum.Mvh ThomasInget konstigt värde på en originalare med tiotals år på nacken. Originalvärdet är garanterat under .39 vid ventilen. Mät lyftet från stötstången med demonterad vippa, och multiplicera med vippans förhållande. Citera
Recommended Posts