laxkungen Posted March 3, 2012 Report Share Posted March 3, 2012 Håller på att iordningställa mussen för säsongen och har en liten fundering. Bromsvätskebehållaren är nästan tom och jag är osäker på vilken olja som jag skall använda för att fylla på den? Jag har haft mussen i snart tre år och har aldrig fyllt på eller luftat systememet och undrar när man bör göra detta? Tyckte i höstas att bromsarna började att ta lite dåligt så det är kanske läge nu?Tacksam för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vallarn1 Posted March 3, 2012 Report Share Posted March 3, 2012 Tycker du ska byta bromsvätska. Jag brukar byta vartannat år för bromsvätska drar till sig fukt, och byter man regelbundet så slipper man bromsok/cylindrar som rostar. Dot4 klass blir nog bra på bromsvätskan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxkungen Posted March 3, 2012 Author Report Share Posted March 3, 2012 Tycker du ska byta bromsvätska. Jag brukar byta vartannat år för bromsvätska drar till sig fukt, och byter man regelbundet så slipper man bromsok/cylindrar som rostar. Dot4 klass blir nog bra på bromsvätskan.Stort tack för ditt svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted March 3, 2012 Report Share Posted March 3, 2012 Är behållaren nästa tom tycker jag du ska kolla var det läcker, normalt ska nivån inte ändra sig speciellt mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts