CMC-49 March 6, 2012 Report March 6, 2012 Ja: har någon några bra tips för o sänka en cabriolet, problemet är där bak, hur skall man gå tillväga för att slippa använda fjäder spännare bak på en cabb, de har ju några förbannade stag som går under bak axeln. Citera
Daniel Strand March 6, 2012 Report March 6, 2012 Demontera stagen om du inte vill använda fjäderspännare. När jag sänkte min hade jag hela axeln borta, för att åtgärda den rustika ytbeläggningen. Så jag vet inte om det går att lirka ur fjädrarna utan fjäderspännare. Stagen sitter bara med fem skruvar om jag minns rätt, så det är inte speciellt komplicerat att plocka bort dessa.Lycka till./Daniel Citera
FastMagnus March 6, 2012 Report March 6, 2012 Ja: har någon några bra tips för o sänka en cabriolet, problemet är där bak, hur skall man gå tillväga för att slippa använda fjäder spännare bak på en cabb, de har ju några förbannade stag som går under bak axeln.Bort med stagen och lossa bromsoken så slipper du byta bromsslangar sen........... Ca 30min så är du klar Citera
Slycke Johan March 8, 2012 Report March 8, 2012 Jag sänkte bara ner axeln mot stagen sen tog jag en brytspak och knäckte ut fjädrarna, behövs bara lite muskler, går jättesnabbt sen bara ställa i dom nya och höja upp axeln... Citera
runeC March 17, 2012 Report March 17, 2012 Jag använde Biltemas fjäderspännare kostar 149 kr.Jag använde bara den ena det räckte för att få loss fjädern, jag tyckte det var det enklaste sättet att få ut fjädern.Om man sätter på fjäderspännaren innan man tar bort bulten för nedre fästet till stötdämparen behöver man förmodligen inte spänna ihop fjäderspännaren speciellt mycket. Citera
Corvette March 31, 2012 Report March 31, 2012 Jag sänkte bara ner axeln mot stagen sen tog jag en brytspak och knäckte ut fjädrarna, behövs bara lite muskler, går jättesnabbt sen bara ställa i dom nya och höja upp axeln...Gör som Slycke säger de är enklast Citera
CMC-49 March 31, 2012 Author Report March 31, 2012 Enkelt kanske men Inte kul o ligga under med bilen på pallbockar och bryta loss fjädrarna, får nog helt enkelt lossa stagen eller använda fjäderspännare .. Citera
Recommended Posts