Fastninja March 7, 2012 Report March 7, 2012 Efter 15 år så gav limmet på min innerbackspegel upp och blev hängande i sin kabel. Någon som kan tipsa om vad man ska använda för att limma tillbaka spegeln? Citera
fast66 March 7, 2012 Report March 7, 2012 åk till en bilglasmästare - de kan råda, eller kanske klämma ut en liten limklick. Du/de kanske måste tvätta bort limmet med ngt starkt före? Citera
NackaBosse March 7, 2012 Report March 7, 2012 Finns säkert speciallim för ändamålet. Håller med Claes, hör med bilglasfirman. Citera
Backman cmc 1152 March 7, 2012 Report March 7, 2012 Jag fick spegeln fastlimmad av glasmästaren på min nya ruta. Han sa att det borde vara en svart fläck i rutan att limma den på, annars kommer solens uv-strålar att förstöra limmet efter några år. Men då är det ju bara att fara dit och limma den tillbaks. Citera
Fastninja March 8, 2012 Author Report March 8, 2012 Tack för svaren. Hade hoppats kunna lösa det själv men då får det bli en sväng till den lokala bilglasfixaren. Citera
Jimmie March 11, 2012 Report March 11, 2012 Spegellim finns att köpa på Hansen Racing och är väldigt lätt att använda om man vill limma själv. Artikel nummer LOC16795, kostar 85:-. Finns även i vissa bildelsbutiker. Citera
Recommended Posts