BennyA March 11, 2012 Report March 11, 2012 Har sedan jag köpte bilen för snart två år sedan fixat lite med den. Började med att sänka bilen 1,5" Citera
BennyA March 11, 2012 Author Report March 11, 2012 Fortsatte sedan med att byta ut backspeglarna som jag tycker liknar lastbilsspeglar. Inte snygga direkt... Agent 47 blev det istället. Nu ser det mycket bättre ut! Citera
BennyA March 11, 2012 Author Report March 11, 2012 Bilen behöver få luft att andas, bort med original luftbox och ersatte den med ett C&L cai. Citera
BennyA March 11, 2012 Author Report March 11, 2012 Tänkte sedan montera ett scoop på huven. Efter en hel del funderande blev det istället en helt ny huv. KR500. Citera
BennyA March 11, 2012 Author Report March 11, 2012 Bytte sedan också fälgar till Boss 338 chrome, 20". De är jäkligt snygga då de inte har någon kant vid däcket utan ekrarna går rakt ini fälgbanan. Cleant och snyggt. Fast de var ett elände att balansera, gick åt sanslöst med vikter för att få ordning på balansen! Citera
BennyA March 11, 2012 Author Report March 11, 2012 Ovanstående styling gjordes säsongen 2011. Idag började det hela om igen.. Efter mycket funderande bytte jag ljuddämpare till Pypes bomb och jag säger bara ojvoj, vilket ljud! Och i stort sett ingen resonans. Ytterst lite kan anas när man kör exempelvis uppför i 90, annnars är det bara dovt, grymt motormuller som hörs. Är så jäkla nöjd, går omkring med ett leende och längtar efter sopade gator samt cruising i solen! Citera
BennyA March 11, 2012 Author Report March 11, 2012 Det kommer under våren bytas lite mer grejer men på det stora hela börjar bilen bli klar enligt min smak! Så här ser den ut för närvarande. Citera
lope March 12, 2012 Report March 12, 2012 Det kommer under våren bytas lite mer grejer men på det stora hela börjar bilen bli klar enligt min smak! Så här ser den ut för närvarande.Hej Benny !Håller med dig, den är mycket smakfullt förädlad. Hade ju förmånen att få se den i "verkligheten" på High Chaparrall i somras.Det var även mycket trevligt att träffa dig och din fru. Hoppas vi möts på någon träff till sommaren.Säsongen börjar ju om bara några veckor......Mvh Lope Citera
Daniel Linde March 15, 2012 Report March 15, 2012 Jag diggar KR500 huven!!Sån vill jag oxå ha när jag blir stor //D Citera
BennyA March 17, 2012 Author Report March 17, 2012 Hej igen.Börjar med svar till Lope: Vi hade jättetrevligt och fick en otroligt rolig kväll i ert sällskap. Hoppas verkligen vi ses igen!Daniel: Jo, den är riktigt grym. Drar till sej kommentarer och blickar överallt. Huven och speglarna gillar jag bäst av det som är ändrat när det gäller utseendet. Pypes bomb är högt på den listan också när det kommer till upplevelse...Nu till det senaste i denna följetong. Originalbromsar = Skrot. Skeva som f-n vilket föranledde byte. Hittade Bromsmannen på nätet och köpte ett komplett kit av honom med skivor och belägg. Det tuffade till bilen ganska mycket tycker jag! Citera
Gtttggg March 18, 2012 Report March 18, 2012 Nu till det senaste i denna följetong. Originalbromsar = Skrot. Skeva som f-n vilket föranledde byte. Hittade Bromsmannen på nätet och köpte ett komplett kit av honom med skivor och belägg. Det tuffade till bilen ganska mycket tycker jag!Vad kostade bromskitet? Citera
BennyA March 29, 2012 Author Report March 29, 2012 Robban och Buset: Kommer inte ihåg på kronan men ca 5500:- inkl moms och frakt. 4 skivor komplett med belägg. Kolla bromsmannen.se Citera
Recommended Posts