Jump to content

Recommended Posts

Hjälp !!!

I min iver att få ihop det sista bitarna drog jag för hårt och knäckte ett fästöra till Holleyförgasaren.... :( ...shiiiit ! :x:evil:

Vet någon hur och vem som kan laga sånt, själv tror jag att Karlsson klister inte funkar så länge.... :oops:

Finns det tips på ngn kunnig i Sthlms trakten blir jag glad igen

Tacksam för svar..

Bosse Bildoktorn.....?

Håller verkligen kemisk metall? Jag ska prova, men....

På förgasaren finns en ca 10mm hög bottenplatta med fästöron som förgasaren är skruvad i, kan man få tag i den separat? Kan jag byta den är allt frid och fröjd, förutom ett stukat självförtroende :oops:

Gäst

Om du vill så kan du köpa en helt ny bottenplatta.

Men prismässigt är det nästan bättre att köpa en flång ny förgasare.

Ja kemisk metall är starkare än man tror.

Jag har byggt upp ett fästöra på koppen som sitter på servostyrningsventilen med kemisk metall

Det håller alldeles utmärkt och det är 10år sedan nu.

Se bara till att ytan är väldigt skrovlig så du får fäste.

Ett litet extra tips är att du borrar in en borr som du låter sitta kvar i godset.

Borren funkar sen som armering för kemiska metallen

Bosse har en del fina knep trots att folk i branchen förlöjligar honom. ;)

Hej.

Jag kan inget annat än säga det samma som Per Berglund

om Bosse bildocktorn och hans trix. 8)

Anledningen till att man förlöjligar Bosse är för att

han sparar pengar åt vanligt folk, verkstäderna blir

överbevisade och avslöjade. :roll:

Undrar hur många som betalat dyrt för något dom kunde

gjort själv. :wink:

Ni som sett programmet har säkert som Mustang kännare

sett den gula 70an som han passerar i verktygs-

paraden, lite godkänd är han allt i våra Mustang-

ögon eller. 8)

Lars; jag har ända sen jag först såg den funderat på vad det är för något man ser skymta där hos Bosse. Vet du eller någon annan nåt om just den bilen? Den ser nylackad ut men man ser ju som sagt bara en skymt av den. Eller har man i något program fått se mer av den? Har tyvärr missat den käre Bosse några gånger... :(

Är det kanske rent av någon här som äger bilen i fråga?

Nyfiken

Måste bara säga att anledningen till att dom förlöjligar Bosse är att mycket han gör är galet eller åtminstånde förklaringen av det han gör. Det är många viktiga detaljer som han inte tar upp (platsbrist kanske) men många "vanliga" mäniskor som aldrig äns har bytit en säkring i bilen bör inte ge sig på ett hjullager byte på bilen och knacka tillbaka yttre lagerbanan med dorn/hammare. De bör inte heller montera "ny tändstifftsgänga" i en alu topp på plats i motorn med rätt fett...

Jag tror att det blir Martin timell effekten, verkstäderna kommer att få fler större jobb i stället... :roll:

Det kanske rent av är så att Han får betallt för varje nytt jobb han fixar till verkstäderna :lol: :wink:

Samma fråga som Pelle, var får man tag på kemisk metall i pulver?

Jag har köpt Plastic Padding typen nu, men det känns som man ger sig in på en riktig "vedbotrimmning" om man använder det materialet.....

Fick ett tips om att man på en motormässa i Örebro i helgen som gick demonstrerade en produkt där man "lödde" ihop aluminium med hjälp av gasol. Hittade en produkt på nätet "Dura Fix" som fungerar på liknande sätt.

Är det någon som använt den eller liknande?

Länk till "Dura Fix" : http://durafix.com/

Har testat kemiska metall för gjutjärn, dvs metallpulver i en epoxiblandning. Inköpt i en biltillbehörsaffär (Autodelar i kristinehamn telefon 0550-160 25,) för ca 8-9 år sedan. Slipade ut och fyllde i en spricka till en vattenkanal i ett motorblock en gång, håller än idag.

Dyrt men bra!!