fredrik.mickelsson Posted March 22, 2012 Report Share Posted March 22, 2012 Har bytt bussningar i nedre bärarmarna på min -72:a undrar om det är någon skillnad på höger och vänster sida, nu när jag ska montera ihop allt igen. Fick inte tillbaka krängningshämmar staget någe bra så jag tänkte om det spelar någon roll vilken arm man sätter på vilken sida? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted March 22, 2012 Report Share Posted March 22, 2012 Det är samma.Numera brukar man byta hela bärarmen istället för att renovera.Det skiljer ganska mycket på komponenter mot original så bästa är att köpa komplett bärarm.Även kompletta bärarmar kan skilja en hel del.En gång hade jag beställt 2st bärarmar. Den ena var gjord i 3mm godstjocklek och var lackerad den andra i 4mm godstjocklek och olackad.Krängningshämmare är samma visa att de skiljer en massa om du köpt nytt?Ofta kan man behöva kapa de små rörhylsorna till en kortare längd för att få till bra vinkel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik.mickelsson Posted March 22, 2012 Author Report Share Posted March 22, 2012 Tror inte att det hjälper att kapa stål röret, men det kanske rätar till sig om man skruvar åt det ordentligt när man släpper ner bilen på däcken igen,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted March 22, 2012 Report Share Posted March 22, 2012 Förstår inte riktigt ditt problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik.mickelsson Posted March 25, 2012 Author Report Share Posted March 25, 2012 hade bara fundering om det var någon skillnad på höger och vänster bärarm så det inte vart fel när jag skruvade ihop framvagen efter renovering, för jag hade lite problem att få nya krängningshämnar fästet att passa som jag ville men lite mer kärlek så löser det sig nog!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts