Jump to content

Recommended Posts

Hej! Jag heter Rob. Jag har flytat till Sverige från USA. Jag har tagit med mig min 1994 Mustang. Jag vill presentera mig och visa några bilder av min lilla Pony... Jag växte upp i Kalifornien och bor nu på Swedish Hawaii, inte riktigt detsamma som Honolulu men jag kanske vänjer mig om några decenier. Jag har haft två Mustang bilar, båda är 1994 års modeler. Den första var en GT 5 liters med automatlåda. Den gick mer som en hund än en häst så jag sålde den efter några år och köpte en annan som jag håller på att piffa upp lite. Här har ni en kort beskrivning och några bilder.

1994 f.d. Ford Saleen Mustang

Kustom byggd 383 ci Stroker med SVO/Ford Motorsport 351W race block med 4 bolt mains,Eagle rods,

Probe forged pistons, C&A rings, Saleen S351 competition roller cam, med Probe roller rockers, Trick Flow Stage III twisted wedge O-ringed heads, Probe EFI Spyder insug, 42 lb. injectors

Vortech S-trim kompressor (V-1 gearcharger) med Vortech T-Rex in-line fuel pumps

handbyggda 54 mm headers som mynnar i 4 tums kollektorer

handbyggt avgassystem med Highflow katalisatorer och Borrla ljuddämpare

Saleen Racecraft suspension, roll bar, chassis brace,

Tremec 3550 5-speed standard 8.8 w/ 3.27:1 gears , Pro-5.0 shifter

Centerforce racekoppling

8.8-tums differential, 3.27 Ratio Auburn Pro and Traction-Lok

Saleen/Alcon 4 kolv 13 tums disk bromsar, Koni DA shocks,

17 tums Cobra fälgar med Essenza 245-45 ZR

Mach 460 Stereo i perfekt skick

Opal Frost Register (Lackens färg)

Bilen är nästan klar till somarköra.

post-6428-144839178706_thumb.jpg

post-6428-14483917872_thumb.jpg

post-6428-144839178732_thumb.jpg

post-6428-144839178743_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fin bil :-)

Låter som den kan gå trevligt :-)

Tur att du redan installerat kompressor för det får man typ inte igenom svensk besiktning om man inte tar med sig bilen som flyttgods hit.

Blir nyfiken vad har fått dig att överge Kalifornien och flytta hit till Sverige visst är det fint på Gotland men det är ju så lång vinter här huuu för allt dåligt väder.

Kul att du titta in på forumet.

Med vänlig hälsning,

MrV8

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Är det verkligen sant! Vilken tur att jag tog den som flyttgods hit! Jag kom till Sverige eftersom jag är gift med en svenska. Det är faktiskt jättetråkigt väder här. Ibland tänker jag återvända till Kalifornien, speciellt när jag inte kan meka i garaget utan att frysa ihjäl 9 månader om året.

Link to comment
Share on other sites

Välkommen BigSlipDaddy!

Både till forumet och till Sverige. Om du tycker det är kallt på Gotland så här års,

så förstår jag dej! Men jag lovar dej, det blir bättre! Vi har varit på Gotland under

sommaren, och det är helt underbart. Men nu bor vi ju lite längre norrut, om man

säger! I Västerbotten. Här är det fortfarande vinter.:( Med en hel del snö kvar.

Ni är också välkomna till vår Mustangklubb i Sverige. Med den bilen ni har, du och

din fru, skulle den bli en attraktion på träffarna på Gottland, och i hela Sverige, faktiskt.

Den är ju nåt väldigt speciellt! Riktig Racer, vad jag ser.:D

Mustangklubbens sommarmöte i år, är i dom norra delarna av Sverige. I Umeå och

Arjeplog. Så om ni vill se dom norra delarna av Sverige och uppleva midnattssolen,

är ni hjärtligt välkomna. Men då måste ni bli medlemmar i CMC Sweden först.

Hmmm... fast för er kan vi nog göra ett undantag, kommer ni till vår träff i norr,

så ska jag se till att ni får delta i alla fall! Det lovar jag!:D

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej P-O!

Tack för inbjudan till träffen! Jag vet inte om jag kan komma eftersom bilen inte är körklar ännu. Jag skulle behöva komma i kontakt med nägon som kan göra det sista som behövs, vilket är att koppla ihop kompressor och insug. Det måste byggas en kammare som har korrekta dimensioner och sitter mellan kompressorn och insuget. Om du eller ni andra som läser det här känner till någon på Gotland eller kanske Stockholmsområdet som kan sånt här hör gärna av er! Jag vill få bilen körklar till sommaren!

Välkommen BigSlipDaddy!

Både till forumet och till Sverige. Om du tycker det är kallt på Gotland så här års,

så förstår jag dej! Men jag lovar dej, det blir bättre! Vi har varit på Gotland under

sommaren, och det är helt underbart. Men nu bor vi ju lite längre norrut, om man

säger! I Västerbotten. Här är det fortfarande vinter.:( Med en hel del snö kvar.

Ni är också välkomna till vår Mustangklubb i Sverige. Med den bilen ni har, du och

din fru, skulle den bli en attraktion på träffarna på Gottland, och i hela Sverige, faktiskt.

Den är ju nåt väldigt speciellt! Riktig Racer, vad jag ser.:D

Mustangklubbens sommarmöte i år, är i dom norra delarna av Sverige. I Umeå och

Arjeplog. Så om ni vill se dom norra delarna av Sverige och uppleva midnattssolen,

är ni hjärtligt välkomna. Men då måste ni bli medlemmar i CMC Sweden först.

Hmmm... fast för er kan vi nog göra ett undantag, kommer ni till vår träff i norr,

så ska jag se till att ni får delta i alla fall! Det lovar jag!:D

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Är det verkligen sant! Vilken tur att jag tog den som flyttgods hit! Jag kom till Sverige eftersom jag är gift med en svenska. Det är faktiskt jättetråkigt väder här. Ibland tänker jag återvända till Kalifornien, speciellt när jag inte kan meka i garaget utan att frysa ihjäl 9 månader om året.

Ja du kan vara glad att du har flyttgods hoppas du har inskrivet att den kom hit med kompressor. Ser att den inte riktigt är färdigbyggd. Min är också flyttgods men tyvärr utan kompressor, men det är klart står inte så noga i pappren hur det är samt har min avgasbefriad. Lätt på en som han skulle släppt igenom min med kompressor om den kommit in med det på grund av min flyttgods regning och avgasbefrielsen.

Ja jag är imponerad att du kan överge Kalifornien. Men det är klart du vet säkert några negativa saker som vi turister där inte märkt. Sen har du gissar jag en väldigt underbar fru som fått dig att överge ditt soliga Kalironien. Du får bygga ett rejält varmgarage i USA storlek så du kan myssmeka på vintrarna.

Hoppas vi ses på någon träff i sommar.

Riktigt nyfiken på din bil att se den och hur du tänkt bygga det sista på den så den blir körbar. Ska fundera om jag kommer på någon bra byggare till dig. Sitter och funderar på om Jari Konola kan vara något för ditt bygge han har byggt mycket i sina dagar men har väll mest hållit sig till moppar har jag för mig.

Med vänlig hälsning,

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...