Kent H Posted March 25, 2012 Report Share Posted March 25, 2012 Jag har gått och trott att det originalgeneratorn på Mustangen men nu när jag ska till att renovera den börjar jag tvivla.Nu är jag endast ute efter originalråd så att annat fungerar också vet jag redan.Ska det stå Autolite eller något annat rund bakgavelns centrum?Om det inget står, är generatorn då en utbytt piratdel?Brukar inte Fords reservdelsnummer alltid vara instansat på övre fästet om det är en original?På min finns inte en siffra där.Den enda del jag hittar ett nummer på är den dubbla remskivan men den är väl troligen överflyttad vid ett eventuellt tidigare generatorbyte. C5AF10A352-J2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted March 25, 2012 Report Share Posted March 25, 2012 Kent,Gratulerar, din generator (alternator) är original till 65 - tidig 67, dvs 66 skall ha en generator utan instansningar och inget Autolitegå gaveln. Det senare kom under 67 och mittdelen på gaveln ändrades från en rund del till en droppformad.Däremot skall du ha en eller två stämplar samt datumstämpel. Stämpelns nummer och färg beror på vilken amp generatorn gerför din motor. Min generator till 65:a Shelbyn har orange text för 42 amps medan 38 amps är purple. Remskivan är också original.Hoppas detta är till hjälpMvh Bosse CMC342 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted March 26, 2012 Report Share Posted March 26, 2012 Kom ihåg fel, sorry. 38 amps generatorer har en purple färg på stämpeln.Mvh Bosse CMC 342 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts