Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Posted

ska besiktiga min 68 ht som stått sen -80. det är en sexa bil men har satt i en 351. bytt framvagn (fembultat) bakaxel ( strange 9") bromsar (skivor)låda m,m. vad behöver jag för att få igenom den! intyg? motornr? eller bara åka ner o regga den

Lycka till säger jag.

Min granne har samma årsmodell fast Cab och gjort lika som dig fast till en 302.

Annars flyttat över hela framvagn och bakaxel från bil med 5-bult

Det gick inte reggbesikta!! :(

Han var tvungen kontakta SFRO och få igenom det som ombyggt fordon.

Annars har jag själv gjort detta för 15år sedan och då var det bara åka ner och det var klart på 30min.

Vet inte vad som ändrats. ??

Bilprovningen är ju knappast känt för att vara konsekvent så det är väll bara åka ner och testa om det går.

Förra året besikta jag en 70-mach 1 med rostiga lyktor, bytt låda, bytt motor med +500Hk och det blev blankt papper!

  • Author

nja det tror jag inte på! det verkar konstigt. folk byter ju motorer i de flesta bilmärken utan problem än idag. kolla alla volvo bilar som folk slänger i div motorer i.

Säg inte att du bytt framvagn och bakaxel för då åker du på sfro bes.

utan reg bes bilen med utbytt motor så har du inga problem.

Regbesiktade min 66'a HT 1 vecka innan sommarträffen på Öland 2009. Bytt motor från 6'a till 5.0 (med förgasare), 5-växlad låda, 5-bultat fram och bak, mycket annat ombyggt. Inga problem alls, endast koll att det var 5-bultat, vägning samt ett intyg på vad det var för motor. Sen tillkom ju en vanlig besiktning, bilen hade varit avställd sedan -82.

Edited by bj0rne
Tillägg

  • Author

haha! o vad är det då man skall göra??? o hur drabbar det er?? lite viktigpettervarning på en del här tror jag! jag frågade bara vad som krävs!

  • Author

japp! ville bara ha lite på fötterna så man slipper stå som ett fån på bilprovningen! behöver man inget intyg på vad det är för motor man stoppat i eller? och min bil är ingen original bil för jag vill ej ha det! och det är mitt val!

Det beror på besiktnings mannen jag behövde inte till den jag sist omregga till V8.

Säg att det är en 351 du kan ha upp till 428 .

  • 1 month later...
  • Author

va och besiktiga bilen idag! gick hur bra som helst! är det ngn som behöver intyg, så har jag! inga problem alls att byta ifrån sexa till v8.

Hej

Gött att det gick bra med besiktningen,alltid nervöst

Har en fråga om du har delar/motor kvar från sexan till försäljning

mvh björn

  • Author

hej! motorn är såld! har lite broms prylar o manuell låda och lite småplock kvar

  • 4 weeks later...

Jag har en begagnad 6'a stående. Vet inte skick på den, följde med när jag köpte nuvarande Mussen (som i realiteten var en kaross och en hög delar).

Billig men jag ser helst att den hämtas, vill inte skicka.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.