Jump to content

besiktning!


rottis

Recommended Posts

ska besiktiga min 68 ht som stått sen -80. det är en sexa bil men har satt i en 351. bytt framvagn (fembultat) bakaxel ( strange 9") bromsar (skivor)låda m,m. vad behöver jag för att få igenom den! intyg? motornr? eller bara åka ner o regga den

Link to comment
Share on other sites

Lycka till säger jag.

Min granne har samma årsmodell fast Cab och gjort lika som dig fast till en 302.

Annars flyttat över hela framvagn och bakaxel från bil med 5-bult

Det gick inte reggbesikta!! :(

Han var tvungen kontakta SFRO och få igenom det som ombyggt fordon.

Annars har jag själv gjort detta för 15år sedan och då var det bara åka ner och det var klart på 30min.

Vet inte vad som ändrats. ??

Bilprovningen är ju knappast känt för att vara konsekvent så det är väll bara åka ner och testa om det går.

Förra året besikta jag en 70-mach 1 med rostiga lyktor, bytt låda, bytt motor med +500Hk och det blev blankt papper!

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Regbesiktade min 66'a HT 1 vecka innan sommarträffen på Öland 2009. Bytt motor från 6'a till 5.0 (med förgasare), 5-växlad låda, 5-bultat fram och bak, mycket annat ombyggt. Inga problem alls, endast koll att det var 5-bultat, vägning samt ett intyg på vad det var för motor. Sen tillkom ju en vanlig besiktning, bilen hade varit avställd sedan -82.

Ändrade %s av %s (%s)
Tillägg
Link to comment
Share on other sites

japp! ville bara ha lite på fötterna så man slipper stå som ett fån på bilprovningen! behöver man inget intyg på vad det är för motor man stoppat i eller? och min bil är ingen original bil för jag vill ej ha det! och det är mitt val!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej

Gött att det gick bra med besiktningen,alltid nervöst

Har en fråga om du har delar/motor kvar från sexan till försäljning

mvh björn

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag har en begagnad 6'a stående. Vet inte skick på den, följde med när jag köpte nuvarande Mussen (som i realiteten var en kaross och en hög delar).

Billig men jag ser helst att den hämtas, vill inte skicka.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...