Jump to content

Blivande turbospis....


Norwall

Recommended Posts

Så, nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och börjat skruva.

post-4453-144839182279_thumb.jpg

Bilen är en i stort sett standard 5.0 GT från 1995.

post-4453-144839182294_thumb.jpg

Ni som läst på denna forumsidan kan känna igen vissa delar och ni har rätt. Jag har köpt i stort sett allt av någon lite längre upp i norr....

post-4453-144839182312_thumb.jpg

I alla fall så är nu toppar och insug tillsammans med all hjälp utrustning demonterat.

post-4453-144839182323_thumb.jpg

ARP bultar på väg, ramlar in i början av veckan. Nya lyftare ska beställas tillsammans med ny vattenpump.

Det roligaste av allt är att det finns inga spår av slitage i cylindrarna, honingsmärken finns kvar och inga vändkanter!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Tyvärr har mitt liv tagit en lite annorlunda vändning mot planerat. Min yngste son drabbades av lymfom, dvs cancer, så bilen har bara blivit stående. Vi är mitt uppe i behandlingen men just i dagarna fått positiva besked så nu kanske jag orkar ta tag i det hela igen.

mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jaha... Hade glömt att jag startat denna tråd... Tur att Freddan håller koll!

Projektet börjar närma sig sitt slut faktiskt! Två veckor av 12 timmars pass i garaget gjorde till sist susen. Bilen står på egna hjul och startar och går för egen maskin. Ska bara byta en trilskande bränsletrycksregulator och mappa om den så ska det nog bli bra!

Lovar att ta några bilder och skicka upp här på sidan!

Håll utkik!

Tack för all hjälp Freddan! Du ska ha en eloge med tanke på en del konstiga frågor jag ställt... Och du är inte den ende heller....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...