Jump to content

Autometer mätare till 65-66


Recommended Posts

Jag köpte mina genom MustangsToFear, där får man välja lite fritt vilka mätare man vill ha. JME har jag hört flera personer varna för både privatpersoner och företag. Blev själv lurad på instrumenthus av ett annat företag Halls restoration, verkar som om han lurar internationella kunder har hört om ett flertal andra. Vet inte om mustangdepot har ändrat sin policy med att inte sälja till kunder utanför USA, det får du höra med dom i så fall.

Ställde samma fråga på ett annat forum och fick några fler förslag.

http://eleanorinspired1967mustangfastback.yuku.com/reply/13967/Gauge-cluster#reply-13967

Link to comment
Share on other sites

Japp köpte 240km/h och Celsius. Har för mig att jag betalade 1100-1200 dollar för instrumenten, fraktade hem instrumenten med andra saker på båt så jag har inte full koll på vad kostnaden blev. Ja jag var nöjd med MustangsToFear, Rich han är väldigt hjälpsam och jag kunde välja de mätare jag ville ha. Allt var kopplat och han hade använt orginalfärger på sladdarna nästan överallt. Skulle koppla in de nu i helgen men han inte bli färdig, de enda sladdarna jag behövde koppla var signal till hastighetsmätare och varvräknare.

Jag antar att de flesta AutoMeter hastighetsmätare vill ha elektrisk signal in så om du har en orginal växellådan så behöver du antagligen en mekanisk givare som skickar ut en elektrisk signal. Rich han skickade med den givaren. Men jag kör med en ny låda så jag antar att jag inte behöver den eftersom jag har givare med elektrisk signal. Problemet med den mekaniska givaren till elektrisk som jag fick med var att jag fick inte dit den på min låda eftersom de är rätt stor och tog därför i fästet till växellådan. Det går inte få dit den utan att bygga om fästet, så jag hoppa att det funkar med givaren som redan sitter i lådan. Vet inte hur det är på orginal Ford-låda, den passar kanske bättre där.

Hittar tyvärr inga bilder och har inte möjlighet att ta några för tillfället.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...