Jump to content

Hel renovering mach 1


fredrik.mickelsson

Recommended Posts

Lagomt till att jag var färdig öppnade sig himlen å regnet började falla,, suck.

Men en provstart ialla fall å mojja av det grymma ljudet som vart!!!

Kom på så här i sista stund att man kanske ska montera en H pipa också men det får nog bli efter besiktningen.

Link to comment
Share on other sites

Ska dessa rör sitta på en Epa eller?

ser rent utav för jävligt ut! du måste ha nån i din när het som kan svetsa ihop ett schysst system åt dig....

Som tur är så sitter rörena under bilen å ingen ska titta på dem så jag skiter fullständigt i om det är snyggt. Men om det behagar herren så kan jag ju måla dem svarta med gröna prickar eller nått annat du tycker är fint.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag säger bara, trägen vinner, kör hårt det är bara en sån sak som att ha fixat det själv som

gör att det känns bra.

Jag känner igen det du skriver, vet i f-n hur många system jag satt i hop av bitar, men det

har alltid varit till stor belåtenhet, och lite värmebeständig färg gör susen:cool:.

Link to comment
Share on other sites

Mr. Rickardsson.....

Har du problem....

Har du en Mustang???

Finns inget i din profil. "Inget för gubbjävlar" verkar vara en snorunge som är i farten!!!

Dessa sidor finns för att vi positivt ska hjälpa varandra och inte stjälpa som du vill göra och även gör.

Snälla Mr Rickardsson, tänk efter!!!

Varför klagar du på någon som gör ett hästjobb för att få dit ett komplicerat och stort system..

Försök att göra det själv innan du tar upp EPA takterna, TACK.

Fredrik, kämpa vidare du gör ett hästjobb.

De flesta avgas firmor vill inte göra system över bakaxeln pga. de kan inte göra så tvära krökar (jag vet).

Link to comment
Share on other sites

Kör hårt Fredrik som jag skrivit förut, skit i detaljer nu, se till att få besiktigat, finliret kan du fixa sen och huvudsaken är att du själv blir nöjd med bilen och kan använda den/Leif:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mr. Rickardsson.....

Har du problem....

Har du en Mustang???

Finns inget i din profil. "Inget för gubbjävlar" verkar vara en snorunge som är i farten!!!

Dessa sidor finns för att vi positivt ska hjälpa varandra och inte stjälpa som du vill göra och även gör.

Snälla Mr Rickardsson, tänk efter!!!

Varför klagar du på någon som gör ett hästjobb för att få dit ett komplicerat och stort system..

Försök att göra det själv innan du tar upp EPA takterna, TACK.

Fredrik, kämpa vidare du gör ett hästjobb.

De flesta avgas firmor vill inte göra system över bakaxeln pga. de kan inte göra så tvära krökar (jag vet).

MKT BRA SKRIVET Tbird!!

För att förstå vilket jobb Fredrik lägger ner så måste man nog själv ha tillbringat mängder av kvällar/dagar/helger... i garaget.

Kör hårt Fredrik, lycka till med kommande besiktning!

Link to comment
Share on other sites

Första åkturen idag!! Vilken härlig känsla!!!!

Såg att värmepaketet läckte lite granna så det vart ett jobb till å fixa så småningom.

Å till rickardsson så vart avgasröret å fungera alldeles utmärkt trots att det var gjort för EPA,, utseendet är tydligen inte allt!!!

Link to comment
Share on other sites

jobbar som licens svetsare.. så ma kanaske e' kräsen med det där såg för jävligt ut!!!

har man lagt ner så mycket jobb på bilen som du så borde man fortsätta att göra sitt yttersta eller låta nån annan som kan fixa det betydligt bättre!

Link to comment
Share on other sites

Jag jobbar inte som licens svetsare å svetsar med en billig jula svets å flussfylld tråd så snyggare svetsar blir det inte! Så jag är alldeles nöjd med det avgasrör jag gjort!

O de blir sketabra! :)

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

jobbar som licens svetsare.. så ma kanaske e' kräsen med det där såg för jävligt ut!!!

har man lagt ner så mycket jobb på bilen som du så borde man fortsätta att göra sitt yttersta eller låta nån annan som kan fixa det betydligt bättre!

Vilka svetsmetoder har du licens i? Försök att vara lite ödmjuk på forumet.. annars blir du lidande den dagen du behöver hjälp.... bara ett tips!

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nya framdäck vart monterade idag å Efter mycket funderande och lite kikande i backmans projekt tråd så kom jag på hur bältena skulle sitta. Men fundera lite om det ska sitta rullbälten bak eller är det bara midjebälte? Det måste inhandlas nytt då det inte följde med något bälte bak.

Å nu slutade blinkersen att fungera också. Får ta en tripp till biltema å köpa ett nytt relä p hoppas på att det börjar fungera igen.

Nu är det lite körigt, 2 dagar till besiktning

Link to comment
Share on other sites

Tig vit och svart, pinne svart

är som sagt Industri montör/rörmontör...

och som sagt så är det insidan som räknas (bör svetsas med skydds gas i rören)

sen så vad man lärt sig om avgas system så bör man undvika att ha 90graders böjar

annars förlorar massor av Hk.

i alla fall mini mera antal!

men det vet väl dom flesta som är lite för djupad i motor trimning!

Link to comment
Share on other sites

Tig vit och svart, pinne svart

är som sagt Industri montör/rörmontör...

och som sagt så är det insidan som räknas (bör svetsas med skydds gas i rören)

sen så vad man lärt sig om avgas system så bör man undvika att ha 90graders böjar

annars förlorar massor av Hk.

i alla fall mini mera antal!

men det vet väl dom flesta som är lite för djupad i motor trimning!

Mest nyfiken. Egentligen inget märkvärdigt att vara "Licens svetsare" el ta en licens. Tog min första licens 1990 och har förnyat och uppdaterat med många fler sen dess.

Ps: i svetsvärlden kallar vi det rotgas vid rörsvetsning.

Sen vid avgasbygget.... 90 gradare spelar mindre roll så länge det är svängda och mjukt böjda rör. Svetsar du däremot ihop 2st rör som är kapade 45° så kan det bli för snävt med effektförlust.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Rotgas eller stödgas sak samma...

för att kalas böj så ska den ha en radie på minst 55grader i dim 1"-3"

annars så är det en vinkel

sen det där med licenser så finns det dom som tror sig kunna!

har i alla fall jobbat med rör svetsning i 16år och framför allt i Rostfritt stål... och en heldel svar stål samt lite titan och inconel.

band annat på Astra,Ge,Farmacia,Termofisher,Vatenfall,stockholm energi, men men... det finns alltid dom som tror sig var Master!!!

men man kan alltid bli bättre...

Link to comment
Share on other sites

Rotgas eller stödgas sak samma...

för att kalas böj så ska den ha en radie på minst 55grader i dim 1"-3"

annars så är det en vinkel

sen det där med licenser så finns det dom som tror sig kunna!

har i alla fall jobbat med rör svetsning i 16år och framför allt i Rostfritt stål... och en heldel svar stål samt lite titan och inconel.

band annat på Astra,Ge,Farmacia,Termofisher,Vatenfall,stockholm energi, men men... det finns alltid dom som tror sig var Master!!!

men man kan alltid bli bättre...

Bara mussen som fattas nudå.

Link to comment
Share on other sites

Nya framdäck vart monterade idag å Efter mycket funderande och lite kikande i backmans projekt tråd så kom jag på hur bältena skulle sitta. Men fundera lite om det ska sitta rullbälten bak eller är det bara midjebälte? Det måste inhandlas nytt då det inte följde med något bälte bak.

Å nu slutade blinkersen att fungera också. Får ta en tripp till biltema å köpa ett nytt relä p hoppas på att det börjar fungera igen.

Nu är det lite körigt, 2 dagar till besiktning

Kul att det löste sig med bälten med hjälp av min tråd. Jag har rullbälten bak och ett midjebälte mitt i baksätet men dessa bilar blir väl för det mesta registrerade för chaufför och en med passagerare?

Link to comment
Share on other sites

Rotgas eller stödgas sak samma...

för att kalas böj så ska den ha en radie på minst 55grader i dim 1"-3"

annars så är det en vinkel

sen det där med licenser så finns det dom som tror sig kunna!

har i alla fall jobbat med rör svetsning i 16år och framför allt i Rostfritt stål... och en heldel svar stål samt lite titan och inconel.

band annat på Astra,Ge,Farmacia,Termofisher,Vatenfall,stockholm energi, men men... det finns alltid dom som tror sig var Master!!!

men man kan alltid bli bättre...

Ta din kunskap å dina erfarenheter å skryt någon annanstans.

Jag har ett litet jäkla garage å begränsat med utrustning å gör det bästa av det!!

Jag har väll fan inte tillgång till nån jävla skyddsgas i rören eller ekonomin att kosta på rostfritt. Så FUCK OFF!?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...