Jump to content

Hel renovering mach 1


fredrik.mickelsson

Recommended Posts

Påläst besiktningsman. Fr.o.m 1971 är det krav på vindrutespolning. Min besiktningsman kollar aldrig detta, då jag har en 70:a, men ett fungerande system. Dock aldrig fyllt med spolarvätska då jag aldrig använder spolningen. Lycka till nästa gång.:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

[ATTACH]30932[/ATTACH]

Domen var inte så farlig. Men snopet att bromslyset slutade fungera, funkade i helgen när jag kollade.

Det där med bromsljuset är nog nåt som går på opus borlänge!

post-205-14483947923_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Missförstå mig rätt nu Fredrik, gött att höra att det inte bara är jag som tror bilen är färdig för lack men de där rackarna till lackerare har inte samma syn(känsel) som en annan har:silent:/Leif

Link to comment
Share on other sites

Lite bättre vart det när jag började bygga paneler i bagaget.Det var där det vart mest resonans i min.Gick inte o prata med passagerarna innan när en låg i runt 90/100.Vid långkörningar vart det lite irriterande,men är acceptabelt nu.Ska ha in isolering i kupen senare o då är det med all säkerhet borta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
[ATTACH]31327[/ATTACH]

Nästan 90db på tomgång :-D

Undra vad besiktningsman skulle säga om det,,,

Inte för att det blir direkt snyggt,men fick tipset att kröka ner rören i bak.Har inte testat än.Han jag fick tipset av hävdade att ljudnivån i bilen gick ner markant

Link to comment
Share on other sites

Det ljudet kan du lätt få problem på besiktningen om du har o tur! Men har du testat med en decibel metare i garaget eller!

För det är hårda regler på hur det ska vara vid test av decibel, måste i princip vara ett flygfällt där man testar decibel ljud på bilar m.m.

tror gränsen går vid 82 decibel på gamla bilar.

Link to comment
Share on other sites

Jo bilen stod i garaget och jag stod ca 2 meter bakom.

Men sen var det ju ingen riktig db mätare utan en telefon app så ska nog ta värdena med en nypa salt.

Besiktningsmannen tyckte den lät väldigt högt när jag var å besiktade men han orkade inte göra någon mätning :-)

Link to comment
Share on other sites

Jo bilen stod i garaget och jag stod ca 2 meter bakom.

Men sen var det ju ingen riktig db mätare utan en telefon app så ska nog ta värdena med en nypa salt.

Besiktningsmannen tyckte den lät väldigt högt när jag var å besiktade men han orkade inte göra någon mätning :-)

Du behöver inte vara orolig att dom ska göra en decibel mätning på bilprovningen, för det får dom inte göra där! finns inte en bilprovning i hela sveige som klarar dessa krav som gäller vid mätning av ljud.

Link to comment
Share on other sites

Du behöver inte vara orolig att dom ska göra en decibel mätning på bilprovningen, för det får dom inte göra där! finns inte en bilprovning i hela sveige som klarar dessa krav som gäller vid mätning av ljud.

Kan du utveckla lite. Blev lite nyfiken där.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...