fredrik.mickelsson October 3, 2014 Author Report October 3, 2014 Kom ett nytt oljetråg med posten. Blir nog dnyggt som fasen å slut så blir det slut på olje läckage!! Citera
Tungelsta HT-67 October 3, 2014 Report October 3, 2014 Oljetråget ser ut och vara i plåt ,dra inte skruvarna för hårt.Oljetråg i gjuten aluminium är bättre ,materialet ger inte efter lika lätt. Citera
fredrik.mickelsson October 3, 2014 Author Report October 3, 2014 Därför det gamla tråget läcker. Jag försökte rikta det innan jag monterade det men vart tydligen inte bra ändå så nu blir det nytt kromat :-) Citera
Klingan75 October 4, 2014 Report October 4, 2014 Tycker dessa skulle passa väldigt bra med bilen om du vågar köra på sassy grass green med svarta dekaler.http://www.summitracing.com/int/parts/crr-325199/overview/Tycker även att du ska överväga en svart grill. Citera
fredrik.mickelsson October 4, 2014 Author Report October 4, 2014 Blir ingen grön färg. Den blir blå med svarta stripes. Klart jag har en svart grill vet inte vad du har fått nå annat ifrån Citera
Klingan75 October 4, 2014 Report October 4, 2014 Blir ingen grön färg. Den blir blå med svarta stripes. Klart jag har en svart grill vet inte vad du har fått nå annat ifrånFälgarna passar till blått också! Vad det gäller grillen så har jag nog fått det från någon bild du la ut när du bytte honeycomben mot stålnät och då var det blankt.Ska bli kul att se bilen färdig, kommer bli lite skillnad mot tidigare! Citera
fredrik.mickelsson October 4, 2014 Author Report October 4, 2014 Blir att behålla slots mags fälgarna ett tag. Men det blir att polera dem ordentligt så det blir lite glansigt. Jo det stämmer att jag tog bort honeycomben då den var så trasig å satte dit svart alumät istället. Men nu när allt börjar bli klart så ska jag nog köpa en ny grill undervintern. För det är ju bra mycket snyggare med en orginal grill än vad det vart med alunätet, det vart att se lite för modernt ut!! Citera
fredrik.mickelsson October 6, 2014 Author Report October 6, 2014 Nu så lä väll halva bilen räknas som färdig slipad. Hela förar sidan klar + tak och skuff, och huven nästan klar!! Det artar sig, men guud så trött jag är på att slipa nu!!! :-) Citera
fredrik.mickelsson October 12, 2014 Author Report October 12, 2014 Efter att ha pratat ihop mig med lackeraren så verkar det som det blir lackering i mitten av november. Jag försökte att vi skulle lacka redan nu till helgen men det vart ett nej då han ville hinna syna mitt för arbete ordentligt innan, så jag får väl rätta mig efter det då och vänta nästan en månad till. Citera
Stefan Johansson October 13, 2014 Report October 13, 2014 Bättre att vänta så du slipper slipa den igen!! Men alltid jobbigt att vänta Citera
fredrik.mickelsson November 8, 2014 Author Report November 8, 2014 Slut syning av mach 1:an. Och monstering av alla delar, om en vecka står den i lack båset!! Citera
Anders Lindström November 8, 2014 Report November 8, 2014 Härligt Fredrik!Allt arbete du lagt ner är på G att bli belönat . Starkt jobbat!!(.. å jättetrevligt att det är en 71-73a ) Citera
fredrik.mickelsson November 8, 2014 Author Report November 8, 2014 Fick ett tråkigt samtal av lackeraren att det kanske inte blir lack till helgen. Ett haveri på fläktarna i båset å det var inte säkert att de hinner med å laga det innan helgen Citera
fredrik.mickelsson November 13, 2014 Author Report November 13, 2014 Elfelet till fläktarna kvarstår så då vart det ingen lackering i helgen.. Jävla skit då!!! Citera
turbo57 November 13, 2014 Report November 13, 2014 Tråkigt Fredrik, men den som väntar på något gott (tur att vi bara är i November):p/Leif Citera
fredrik.mickelsson November 14, 2014 Author Report November 14, 2014 Den som väntar på något gott vill inte vänta för länge :-D Jag vill ju ha den lackad nu!!' Citera
fredrik.mickelsson November 20, 2014 Author Report November 20, 2014 Väntan vart inte så långvarig. Imorgon åker bilen in på lackverkstan å får värma sig över natta å så på lördag kör vi igång med målning :-) Citera
turbo57 November 20, 2014 Report November 20, 2014 Härligt Fredrik kommer säkert att bli jättebra:thumbup: Citera
fredrik.mickelsson November 20, 2014 Author Report November 20, 2014 Lovar att lägga ut bilder allt efter som i helgen!! Citera
fredrik.mickelsson November 21, 2014 Author Report November 21, 2014 Regn å snö rusk men snart bär det av mot lackbåset!! Citera
fredrik.mickelsson November 21, 2014 Author Report November 21, 2014 Första delarna inne på lack. Back speglar å pos ljus sarger. Jippi äntligen börjar det bli bil av det här å!!! Citera
turbo57 November 21, 2014 Report November 21, 2014 Härligt Fredrik, ju fler fina bilder desto bättre:thumbup: Citera
Recommended Posts