Jump to content

Recommended Posts

Sladden från lådan skall gå upp i motorrummet och möta en 4-vägskontakt som skall komma ut genom övre delen av torpedväggen.

På lådan sitter sladden fast i startspärren som gör så att man bara kan starta på "P" och "N".

/Björn

Sent from my iPhone using Tapatalk

kollade nu och det verkar inte stämma! på min 3växl låda sitter det ingen kontakt? och den på torpeden drar runt starten när jag ger den ström!

Backljuskontakten på en manuell 4-växlad låda sitter skruvad i bakkant av växlingsmekanismen. Ser ut som en bygel med

en mekanisk kontakt som trycks in när man lägger i backen.

Mvh Bosse CMC342

jag har en t-5 i bilen nu! och den har en kontakt! men jag har ju inga kablar dit. har köpt bilen i delar och har suttit en 3vxl låda i den.förstår ni mitt problem? satt det inget backljus på sexa mustanger med manuell låda? eller har ngn drullat bort kablar?

du har kabel sticket vid torpedväggen,

4st stift, 2 går till startspärren och 2 till backljuset,

för att du ska kunna starta bilen idag så måste startspärrs stiften vara byglade,

byglar du de 2 andra så skall backljuset tändas.

ok! det förklarar varför jag fick dra en extra kabel för att kunna starta bilen :D. det är ett skit att plocka ihop sånt man inte själv tatt isär!! varenda del var borta på bilen tom delarna på delarna!! ngn som har en org kabelbit liggandes???