Jump to content

någon vilka mtorMustang 69:a


Recommended Posts

Jag tycker Mustang är en av de vackraste bilar som tillverkats, främst de under 60-talet. Jag har hittat en 69:a, som är fantastisk fin, men vet inte speciellt mycket i övrigt om prestandan på dessa bilar. Kan någon ge mig kort info om vilka motoralternativ som fanns 1969 och vad som är unik med bilarna under just det årtalet. Jag vill inte enbart köpa på design, vill även hitta trevligaste motoralternativet....och inte gå i någon fälla.

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Förvänta dig ingen direkt prestanda med dagens mått mätt! :)

Om det är V8 så är det troligast att det är en 302cui eller 351W. Det är dom bästa motorerna för den modellen.

Men kolla dataplåten först så inte bilen är ombyggd från 6-a till V8

Inte för att det egentligen inte är ett problem men har det gjorts fel så får du problem!

På Jannes länk ser du en massa andra motorer och Big Block som fanns då är 390 cui och 428

Mindre troligt och ganska jobbiga maskiner att äga men funkar dom så är det rätt bra drag i dessa original.

På 70-80 talet var det väldigt populärt att sätta i en V8 som heter 351Cleveland.

Inget fel i den motorn men drar ner värdet eftersom den inte hör dit just det året så därför är det viktigt kolla detta.

Sådana ombyggnationer kan också se för jäkliga ut ibland eftersom det blir lite egna lösningar

Är det rätt gjort så är det ändå en jättebra motor funktionellt om du inte bryr dig om original utseendet

1969 som jag själv har har inget direkt unik annat än just designen som är helt outstanding

1970 prutade Ford bort det i min mening.

I övrigt är mycket samma som tidigare år förutom utseendet

Ford gjorde ändå en hel del special detta år men det går inte dra kort här! Mycket kund specifika samt en del för racing som du knappast stött på.

Bättre du talar om vad du hittat!! ;)

Annars är det rost du ska leta efter! Rambalkar, främre trösklar, golv..Ja det vanliga!

Mustanger rostar som tusan oavsett årsmodell

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...