Jump to content

Artikel: Carroll Shelby blev 89 år


JohnRB

Recommended Posts

Jag fick denna tråkiga men väntade nyhet fredag morgon. Han har varit sjuk länge och haft lunginflammation som gjorde att han inte orkade längre. Har mött och pratat med Shelby många gånger bl.a. satt han i min 65:a och frågade om han skulle skriva sin autograf på min handsfackslucka varvid jag sade nej tack. Han frågade varför, varvid jag svarade, det är inte original. Han skakade på huvudet och skrattade. En gång när han skrev autografer här i Dallas

bad jag honom signa ett par posters åt Tord Jönsson och tog honom i handen. Tydligen tryckte jag för hårt eftersom han jämrade sig.

R.I.P. Mr. Shelby, du har och kommer fortfarande att påverka mitt liv i positiv anda liksom du gjort sedan 1965 när jag såg filmen Red Line 7000. Tittade igen i förrgår faktiskt.

CMC 342 Bosse

Link to comment
Share on other sites

Jag blev mycket ledsen när jag läste detta, men hade för en vecka läst om att han hade fått lunginflammation.

Han har varit en legend för alla oss Mustangälskare och kommer även framöver att vara en sådan.

Tack för att du funnits och hoppas att dit du nu kommer även där finns möjligheter för dina kunskaper.

Jag är faktiskt glad att jag kom att bli ägare till en SHELBY bil under din livstid.

Mats H

SHELBY GT 500 2010 års modell /Röd med vita stripes/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...