Guztav May 13, 2012 Report May 13, 2012 Har något konstigt gnisslande ljud från bakdelen på bilen. Märks när man kör lite saktare då vägljudet inte är så högt. Låter som att en fågel är instängd och upprörd i skuffen. Någon som haft så tidigare? Bilen är en 2010. Citera
Per Berglund May 13, 2012 Report May 13, 2012 Kanske bromsklossarna inte riktigt "satt" sig rättTesta dra i handbromsen när du kör i den låga hastigheten om det tystnar.Tystnar det så behöver du nog köra lite hårdare med bromsarna ett tag. Citera
Magnus Widell May 13, 2012 Report May 13, 2012 Har du kollat att reservhjulet är ordentligt fastskruvat så att det inte ligger och gummignider i baljan? Det har hänt förr på andra bilar. Citera
Guztav May 13, 2012 Author Report May 13, 2012 Reservhjulet är åtdraget, men då jag drar i handbromsen är det som att jag tycker att det blir tystare faktiskt. Får testa nöta lite broms ;- Citera
Guztav May 17, 2012 Author Report May 17, 2012 La min flickvän i skuffen där hon fick lyssna. Ljudet kommer från höger bakhjul och tystnar helt klart när man drar i handbromsen. Såg idag att den ena av dom två "skrikplattorna" vid bromsklossarna saknades. Kanske det är det? Citera
Per Berglund May 18, 2012 Report May 18, 2012 Japp det kan ju vara lönt klistra på nya plattor eller stryka på ett mycket tunt lager kopparpasta.Vet inte om Ford har skrikplattor original men skadar ju inte sätta ditFörresten glöm inte plocka ur flickvännen ur skuffen när du är klar!Eller är det hon som skriker kanske? Mitt fruntimmer är väldigt gnällig när hon sitter brevid! Citera
Johan_mega May 19, 2012 Report May 19, 2012 Japp det kan ju vara lönt klistra på nya plattor eller stryka på ett mycket tunt lager kopparpasta.Vet inte om Ford har skrikplattor original men skadar ju inte sätta ditFörresten glöm inte plocka ur flickvännen ur skuffen när du är klar!Eller är det hon som skriker kanske? Mitt fruntimmer är väldigt gnällig när hon sitter brevid! Du var ju riktigt kul :-) fyndigt så det räcker, fick mig ett gott skratt, ta inte illa upp bara trådskapare.VH//Johan Citera
Guztav June 5, 2012 Author Report June 5, 2012 Haha, absolut inte.... Tyckte faktiskt själv att det var helt ok att ha henne där bak ;-)Men det är helt klart bromsarna, ljudet har kommit mer å mer och man behöver bara röra lätt på bromspedalen så blir det knäpptyst. Citera
Recommended Posts