Jump to content

vibrationer vid högersväng.


Recommended Posts

har bytt ut framvagnen till ett komplett framvagnskitt samt gjort en Shelbysänkning och kapat fjädern ett varv (perfekt väghållning). Bakaxeln är en 9" med 3 i utväxling och renoverad. Bytt samtliga lager i klumpen, utom hjullagren. Ny diff, ( Summit Trac Lock.Locking differential. CTF9 TRACKLOCK 28. 4 pin limited slip) 28 splines. Motorn är en lite vässad 302:a ( Edelbrock trimmningskit 367HP) med en C4 och ett TCI kit till den

Mitt problem är: vid högersväng ex vid en korsning och ratten tillbaks till neutralläge, då får jag vibrationer från bakpartiet någonstans, i en vibrationsskala 1-5 så ligger det nog på en 2:a-2.5. det försvinner sedan nästan direkt vid rakt fram, man kan känna av vibrationerna vid 75-85 km/tim men det ytterst ytterst lite. Jag har inte gjort någon framvagnsinställning ännu,(väntar på nya 15" fälgar och däck) har ställt den själv på ca Caster ca 4 grader, Toein ca 3 mm totalt och Camber ca 0 grader. Backlach och shimsningen av diffen har en kompis gjort och det har han gjort så många ggr tidigare så det litar jag på att det är riktigt. Funderar själv på knutkorset eller bakre växellådsfästet kanske hö hjullager. Vore tacksam till mer förslag innan jag kryper inunder. Har funnit en del förslag själv på forumet men inget som likanar vibrationer vid hö sväng.

Link to comment
Share on other sites

Säkerligen diffbromsen !

Fyllde du på rätt olja ?

Hade du i "knäppolja" en tillsats för lamelldiffar.

// John

SAE 80W/90. Sen är det ingen lamelldiff. Det borde ju i så fall vibrera även när jag svänger åt vänster.

Link to comment
Share on other sites

Vad är det för typ av locker du köpt ?

Det nr ?

Truetrac eller detroit locker ??

// John

Summits Trac Lock SUM-CTF9TRACKL28. Men nu gogglade jag på den och det är ju en Limited Slip och då ska den ju ha LS tillsats vad jag förstår.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...