pools December 29, 2012 Report December 29, 2012 Vilken fantastisk energi du har! Helt otroligt. Det är fantastiskt roligt att följadenna tråd. Ser fram emot varje inlägg. Kul också att du dokumenterar dethela tiden. Det kommer du att ha mycket glädje av i framtiden också, då duhar glömt hur du fixade en viss detalj.Fortsätt det goda jobbet! Och gott nytt år på dej!Mvh.P-O Citera
turbo57 December 29, 2012 Author Report December 29, 2012 Tack Jabba, kanske inte som nytt men som det såg ut förut blir det mycket bättre:) Tack P-O för den positiva kommentaren känns bra Citera
NackaBosse December 29, 2012 Report December 29, 2012 Att ersätta plåten under vindrutan är ju ett riktigt "skitjobb" och kräver riktiga svetskunskaper.Själv har jag inte detta, så jag bävar för när jag blir blöt om fötterna. Citera
turbo57 December 29, 2012 Author Report December 29, 2012 Tror inte att du ska tycka att det är för dj---ävligt ge dig fa--n på att det ska du fixa, det är så jag får resonera hela tiden när jag gör de flesta av de moment jag aldrig gjort förut Citera
turbo57 December 30, 2012 Author Report December 30, 2012 Förberett för svetsning, lite underredsmassa ska väl hjälpa till att hålla rosten borta. Som så många andra har påpekat är det en del punktsvetsar(precis lika många att slipa och täta:p) Citera
turbo57 January 6, 2013 Author Report January 6, 2013 Tänk om nån tidigare ägare hade skaffat vinklade smörjnipplar istället(suck).Nu är underredsmassan helt borttagen på karossens undersida, främre hjulhusen kvar att rensa. Citera
Anders Lindström January 6, 2013 Report January 6, 2013 [ATTACH=CONFIG]23386[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23392[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23391[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23389[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23388[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23390[/ATTACH]Tänk om nån tidigare ägare hade skaffat vinklade smörjnipplar istället(suck).Nu är underredsmassan helt borttagen på karossens undersida, främre hjulhusen kvar att rensa.Leif, snart färdigrensat och färdigsvetsat! Ljuset i tunneln är INTE tåget utan en färdig superrenoverad pärla! Starkt och idoget jobbat Citera
turbo57 January 6, 2013 Author Report January 6, 2013 Tack Anders, jag är nog lite skadad men har inget emot att laga rost, just känslan när det gamla skadade är borta och man fått dit ny plåt är skön, nu är det mest justeringar av det gjorda plåtarbetet kvar Citera
turbo57 January 7, 2013 Author Report January 7, 2013 Fortsätter lite i framänden, blir inget batteriflytt till aktern nu, utan nöjer mig med en 90 graders sväng så länge. Citera
turbo57 January 8, 2013 Author Report January 8, 2013 Ursäkta Rikard men jag tyckte iden var så bra att jag bara vara tvungen Citera
turbo57 January 12, 2013 Author Report January 12, 2013 Lite småfix, slipning av svetsar, slipning av svetsar, ta bort underredsmassa lite mer svetsslipning:p (snart ska ponnyn på skönhetsbehandling av undre regionerna) Citera
turbo57 January 15, 2013 Author Report January 15, 2013 Precis lagom att bilen skulle lastas upp för transport ringde firman som skulle göra jobbet och sa att de inte kunde åta sig det. JaJa får väl göra det själv:evil: Citera
mhdin January 15, 2013 Report January 15, 2013 Lika bra att göra det själv då vet du att det blir ordentligt gjort. Citera
turbo57 January 15, 2013 Author Report January 15, 2013 På sätt och vis Micke men jag hade räknat med att få en del andra saker gjorda och deras jobb blir jättebra, men thats life, det blir en hel del skitiga timmar men det får väl gå (blev bara jävli... besviken) Citera
Anders Lindström January 15, 2013 Report January 15, 2013 På sätt och vis Micke men jag hade räknat med att få en del andra saker gjorda och deras jobb blir jättebra, men thats life, det blir en hel del skitiga timmar men det får väl gå (blev bara jävli... besviken)Sh*t happens... Med din energi Leif så löser du det minst lika bra å sen hinner du jobba ikapp din planering driven av ren frustration ..... Jättekul att följa ditt projekt i ups and downs . Inte för att downs e roliga men... som Robert Gustavsson sa när han spelade Molkomsbo... - Efter regnet kommer solsken! (fast med grym Värmlndsdialekt) Citera
turbo57 January 20, 2013 Author Report January 20, 2013 Snacka om sk-tjobb först slipning sen blästring där det inte gick att komma åt med maskiner , när dimman har lättat går det att se washprimern. Det roligaste med det här var nog när jag kom in från garaget och frugan trodde hon fått en mörkhyad man:) Citera
JanneJ January 20, 2013 Report January 20, 2013 Bilderna blir bara dimmigare och dimmigare....Du lägger ner ett hästjobb, hatten av!Ha det gottJanne Citera
turbo57 January 21, 2013 Author Report January 21, 2013 Nu är bottendelens svetsar och plåtskarvar tätade med karosserikitt:D Citera
turbo57 January 22, 2013 Author Report January 22, 2013 Fillern och topplacken på (fungerade bra med en luftspruta från Lidl för 200 kr) Citera
turbo57 January 23, 2013 Author Report January 23, 2013 Förhoppningsvis tar det bort lite vibrationer och skyddar lacken Citera
Anders Lindström January 23, 2013 Report January 23, 2013 [ATTACH=CONFIG]23608[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23609[/ATTACH]Fillern och topplacken på (fungerade bra med en luftspruta från Lidl för 200 kr)Detta blir bra vad det Lidl... Citera
Recommended Posts