Jump to content

Recommended Posts

Hej!

som ni säkert sett i en annan tråd här är jag på jakt efter en Mustang 2012. Har kollat runt hos tyska handlare och där finns en del godis.

Har även haft mejl kontakt med flera firmor och en av dessa har flera Mustanger till salu, alla tyskregistrerade men dessa saknar

Certificate of Conformity. Är helt novis på bilimport så jag frågar här på forumet. Vad innebär detta och ställer detta till något för import i Sverige? I min värld köper jag en bil reggad i EU och således borde det inte vara problem att få köra bilen här, men i vanlig ordning kan

jag vara helt ute o snurra. Det senaste åren har flera 2011 sålts så biltypen borde finnas i Svenska rullor rent tekninskt specificerat.

All hjälp är välkommen innan euron kostar skjortan och hösten är här....:oops:

Conny T

Tjenare alla,

Nu har jag forskat lite om COC och så här svarade världens trevligaste tjej på Transportverket: COC är det första utfärdandet från ursprungslandet,

detta "försvinner" när fordonet sedan ställs in i det nya landet i Tyskland ersätts det med ett fartzung brief (som ska finnas i två delar), därefter

såg inte hon några andra problem än att bilen ska ha varit "reggad" minst sex månader och ha rullat minst sexhundra mil för att räknas som begagnad,

dessutom är det bäst att ange imort för eget bruk inför besiktning.

Tog dessutom ett prat med bilprovningen och där gäller eget bruk med vissa lättnader, hade dock svårt för att få svar på vad exakt. Sidoblinkers kan

tydligen ersättas med godkända backspeglar med inbyggd blinkers, tips på var jag hittar sådana uppskattas och gärna vem som kan montera i södra

Sverige, vet inte om tyska mustanger har godkända lampor runt om eller kräver konvertering för Sverige.

Nu har jag finansieringen klar, nära till Tyskland tror mig att jag har koll på myndigheterna, nu saknar jag bara en lucka i kalendern för att dra iväg...suck

och när den luckan inte finns just nu så stiger euron för varje dag......men snart så blir även jag Mustang ägare!!!!!

När det gäller 2010-2012 finns det inga backspeglar med blinkers.

Tyvärr hål i skärmen. (men det finns väldigt små & snygga som knappt syns)

Janne H