mustang1964 May 28, 2012 Report May 28, 2012 Det sitter en uppbårrad 289a med 351 toppar andra kammar, edelbrock insug hedders och en 750 holley förgasare på den.Jag har satt dit en plast distans under förgasaren, och så har jag en skiva mellan som skärmar av så värmen från insuget inte kommer upp lika lätt, jag har även lindat in sopparören från pumpen till förgasaren men likförbannat så värkar jag få ånglås när jag har åkt några varv på crusingar, går att starta bilen igen efter en halvtimme 40 min.finns det nå mera jag kan göra?MVH Stefan Ullmark Citera
KENI May 28, 2012 Report May 28, 2012 HejÄr du säker på att det är ånglås? Har bara varit ute för att få ånglås en gång när motorn är igång och då var det bränslepumpen som inte fungerade som den skulle, slog 1 liter kallt vatten på pumpen och så fungerade pumpen igen tills motorn fick gå på tomgång och då var det samma visa igen. Har varit ute för att det kan va tändsystemet som lägger av vid hög temperatur, olika fel beroende på tändsystem. Du får demontera luftrenaren och se om accpumpen ger nått när bilen har stannat så du kan se om det är bränsle eller elfelKent Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 28, 2012 Report May 28, 2012 Hej.Vet inte vad för typ av tändningsdelar du har, kanske är dags attkolla tändspole, vad jag förstår har du nästan helt eliminerat ånglås. Citera
mustang1964 May 30, 2012 Author Report May 30, 2012 hej. ja jag har bytt tändspolen. o nu sisst när den stannade så hade jag gnista. men det kan ju vara pumpen..när man trycker på gaspedalen så pumpar den in soppa i förgasaren iaf.. det är ju original mekaniska pumpen iaf. kanske ska byta till en elektrisk?tack. Citera
KENI May 31, 2012 Report May 31, 2012 HejVar hade du gnista? före eller efter fördelaren? har du brytarstyrt eller elektroniskt tändsystem? stannar bara bilen eller går den illa innan den stannar? många frågor men är nödvändigt för att kunna ha en tanke om var felet kan vaKent Citera
mustang1964 June 4, 2012 Author Report June 4, 2012 elektroniskt. hade gnista efter fördelaren. bilen bara dog. man kan gå igång den om man pumpar på pedalen. men då går den bara så länge man pumpar med gasen o sen dör den igen. så jag antar att den inte får tillräckligt med sås. kanske e pumpen som blir för varm då?mvh stefan Citera
KENI June 4, 2012 Report June 4, 2012 Hej Stefan har du sett mina svar? har svarat 2 ggr men jag vet inte vart svaren tar vägen. Ring mig på 070 3609862 om du inte sett svaren men är intresserad av vad jag försökt svaraKent Citera
pools June 4, 2012 Report June 4, 2012 elektroniskt. hade gnista efter fördelaren. bilen bara dog. man kan gå igång den om man pumpar på pedalen. men då går den bara så länge man pumpar med gasen o sen dör den igen. så jag antar att den inte får tillräckligt med sås. kanske e pumpen som blir för varm då?mvh stefanHej!Har du Pertronics Ignitor? Byt ut den mot nåt annat system i så fall. Tillbaka tillbrytare och kondensator löste mina problem med tändningen. Hade Pertronics.Skit kallar jag den produkten.Men du verkar nog ha bränsleproblem. Om du pumpar med pedalen är det baraaxpumpen som sprutar bränsle, det räcker inte för att hålla motorn igång. Bytpumpen, dom kostar inte mycket. Eller köp en repsats, det finns. Den mekaniskabränslepumpen som Mustangerna har är mycket driftsäkra. Plocka ur den och sehur den ser ut inuti. Du kanske bara behöver repa den.Mvh.P-O Citera
mustang1964 June 4, 2012 Author Report June 4, 2012 hej. jag vet inte riktigt vad det är för märke. okej ja det kan man ju göra. eller ska jag köpa en elektronisk pump?mvh stefan Citera
CMC-49 June 4, 2012 Report June 4, 2012 Har en ny mekanisk CARTER bensinpump till salu för 400:- om du vill prova med det. Citera
mhdin June 4, 2012 Report June 4, 2012 Vad du än gör, köp inte en el-pump det kommer du att ångra. Citera
mustang1964 June 5, 2012 Author Report June 5, 2012 okej, vad e de för skillnad mellan den och original då? passar den rakt på lr? är det bäst att ha rör eller slang från pumpen till förknasaren?mvh stefan Citera
mhdin June 5, 2012 Report June 5, 2012 El-pump sitter inte på motorn. Vanligast nära tanken bagageluckan mao. o. dom flesta låter utav helvete. Citera
Arne H June 5, 2012 Report June 5, 2012 Hej har du ett stort runt luftfilter?Testa ett ram-flo filterMVH Arne Citera
KENI June 6, 2012 Report June 6, 2012 HejHar varit ute för att packningarna sväller mellan förgasarhus och flottörhus på förgasare med 2 flottörhus, ett på varje sida om förgasaren. Detta ledde till att tomgångs och lågfartsystemet täpptes till och motorn gick bara på accpumps bränslet. Det kan ju även va problem med flottörhus ventilationen, det brukar va så att vid tomgång så råder det atmosfärstryck på bränslenivån och vid högre varvtal så så är det samma undertryck på bränslenivån som det är i inloppet till förgasaren. Detta för att bränsleluftblandningen skall vara så stabil som möjligt och inte påverkas av olika motstånd i olika luftfilterKent Citera
mustang1964 June 11, 2012 Author Report June 11, 2012 ja jag har ett vanligt runt filter.. kanske ska testa med ett annat då.När jag köpte bilen för typ 5 år sedan så köpte jag en packnings satts till förgasaren o så tog vi isär o renoverade den, men det blev inte bättre av de.. Citera
CMC-49 June 11, 2012 Report June 11, 2012 Har du inte en lite väl stor förgasare, prova med holley 600 istället tror det löser många problem. Citera
mustang1964 June 11, 2012 Author Report June 11, 2012 ja kanske. har funderat på de jag med. förlorar man nå effekt då lr e de inte så mkt? Citera
CMC-49 June 11, 2012 Report June 11, 2012 Går säkert bättre med rätt förgasare. gör ett dyno test före och efter så vet du med säkerhet. Citera
Arne H June 11, 2012 Report June 11, 2012 Får du problem skruva av luftfiltret så märker du om det är det feletJag har haft bilen sedan 84 3 olika förgasare och har alltid haft problem med vissa luftfilter Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.