Anders Lindström June 16, 2012 Report June 16, 2012 Monterade reducervenil å manometer på mussen idag. Det skulle tydligen räcka att dra åt ordntligt men det läckte som ett såll... då använde jag gängtape å då blev det tätt. så jag undrar om gängtapen funkar med bensin? Citera
Lemmy June 20, 2012 Report June 20, 2012 Är gängtape samma som teflontape?I Hansenkatalogen avsnitt bränsle, står det: "Använd ej teflontape" //Lemmy Citera
bosewallius June 21, 2012 Report June 21, 2012 Jag använde gängtape med dåligt resultat på anslutningarna till min Holley. Tapen löstes upp. Istället köpte jag gängtätning från Loctite och sedan dess inga problem.Mvh Bosse CMC 342 Citera
Anders Lindström June 21, 2012 Author Report June 21, 2012 Jag använde rörmockat gängtape som ska fungera på oljekopplingar. Fast olja å bensin är ju inte riktigt samma sak så jag får hålla koll på kopplingarna (borde nog byta innan Umeå.. Citera
Bosse N June 21, 2012 Report June 21, 2012 Jag använde gängtape med dåligt resultat på anslutningarna till min Holley. Tapen löstes upp. Istället köpte jag gängtätning från Loctite och sedan dess inga problem.Mvh Bosse CMC 342Konstigt! Jag har använt gängtejp (PTFE) både vid anslutningen vid förgasaren och vid bensinpumpen under flera år utan några som helst problem.Däremot gjorde jag ett litet prov genom att lägga i en tejpremsa i (vanlig) bromsolja men där löstes tejpen upp mer eller mindre. Jag måste erkänna att trots att gängtejp har fungerat för mig är nog gängtätning typ Loctite att föredra.Hälsn. Bosse N Citera
Recommended Posts