Jump to content

Tappat bort sista nyckeln till mustang gt -00


Recommended Posts

Hej som rubriken lyder så har jag en ford mustang gt årsm. 2000. När ja köpte bilen följde bara en nyckel med och självklart tappade jag bort den..

Efter många om och men så hittar jag ingen som kan/vill hjälpa mig, tydligen så fastnar allt på att jag inte har nån kod (som skulle finnas på nåt kontokortsliknande). Hur ska jag gå tillväga för att få fram nya nycklar kodade till min bil?

Link to comment
Share on other sites

Bara och gå och fråga dina låssmeder i närheten om dom kan få fram hur nyckeln skall slipas.har de rätt verktyg så ska det gå att utläsa det. kan dom inte så är det till att byta tändningslås.

Link to comment
Share on other sites

Jag bor i Umeå.
Umeå? Då kommer du till Wheels!? Då är du välkommen till vår Mustanghage.

Medlem i klubben eller inte, spelar ingen roll. Alla är välkomna till oss. Du kommer

inta att kunna missa oss!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Jobbade inom ett företag som sålde nyckelfräs maskiner och OBD programmerare till låssmeder.

Som ovanstående skrev så ring runt till alla låssmeder i närheten sedan utöka och ta "nära" städer.

Minns inte exakt hur tillvägagångssättet är med en Mustang 00.

I regel kan man plocka isär tändningslåset eller dörrens lås för att kunna få fram delningen på nyckeln och fräsa den.

Trixet är att få transpondern (nyckelns digitala kod) att accepteras av bilens ECU.

Troligtvis måste man ta bort alla digitala koder innan ny nyckel programmeras pga stöld säkerhet. (Ibland kan detta vara inbyggt i ECU)

Tycker du ska ringa till en Ford Verkstad och prata med dom. Dom kan ju alltid lösa saker men det kan kosta så ringa runt som sagt till många låssmeder.

Bästa vore om dom kunde komma ut till dig så du slipper transportera bort bilen.

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...