COCS Posted June 18, 2012 Report Share Posted June 18, 2012 Igår mätte jag mina gamla original oljestickor eftersom jag sett att det förekommit frågor här på forumet om vilken längd det skall vara (och jag undrade själv), kanske p.g.a. osäkerhet om en oljesticka blivit utbytt mot fel eller en nytillverkad.Jag har mätt på en 66:a och en 67:a med C-kod 289 originalmotor och original oljesticka, vilket man kan se att det är. Dom ser dessutom likadana ut om man lägger dom bredvid varandra.MÅTT:Total längd från ände till ände inkl. handtagets övre del:57 cmLängd från oljestickans nedre del upp t.o.m. hattens övre del:49,5 cmLängd på själva oljestickan:48 cmLängd från nederkant till graderingarna:--- 25 mm ADD--- 35 mm Mitten--- 45 mm FULL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 Igår mätte jag mina gamla original oljestickor eftersom jag sett att det förekommit frågor här på forumet om vilken längd det skall vara (och jag undrade själv), kanske p.g.a. osäkerhet om en oljesticka blivit utbytt mot fel eller en nytillverkad.Jag har mätt på en 66:a och en 67:a med C-kod 289 originalmotor och original oljesticka, vilket man kan se att det är. Dom ser dessutom likadana ut om man lägger dom bredvid varandra.MÅTT:Total längd från ände till ände inkl. handtagets övre del:57 cmLängd från oljestickans nedre del upp t.o.m. hattens övre del:49,5 cmLängd på själva oljestickan:48 cmLängd från nederkant till graderingarna:--- 25 mm ADD--- 35 mm Mitten--- 45 mm FULLHej igen COCS!Mycket bra info. Ska lägga in det i min bas.Det är synd att vi inte har en bas för tekniska frågor längre. Som detvar i det gamla forumet. Men om många lägger upp sån här info. kanskedet kan bli nån så småningom igen.Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COCS Posted June 22, 2012 Author Report Share Posted June 22, 2012 Tack!Vore nog mer logiskt att jag istället skrev:Längd från nederkant till graderingarna:--- 45 mm FULL--- 35 mm Mitten--- 25 mm ADDJa, det hade ju varit bra med en typ av databas för de vanligaste frågorna om t.ex:- Motorvarianter och hk och årtal- Växellådsvarianter- Däckstorlekar- Fälgstorlekar- Hjulmuttrar- Förgasarfrågor och varianter- Tips för felsökning av elfel... och en massa annat...Mvh CS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted June 22, 2012 Report Share Posted June 22, 2012 Ja, det hade ju varit bra med en typ av databas för de vanligaste frågorna om t.ex:Mvh CSJa det är en bra ide och faktiskt har vi haft det tidigare!På den gamla hemsidan som jag gjorde la jag upp Tekniska sidorMen intresset var lågt för inga fler ville vara med och "uppdatera" Då krävdes ett program på datorn för att uppdatera hemsidan dessutom vilket ju var bökigtSen fick jag klagomål för att det var någon liten detalj som inte stämde...Då tog jag bort skiten!Men det var då det!! nu är ju allt enklare att uppdatera så det är en bra utvecklings idé:!:Forumet tenderar bara att bli rörigt och "babbligt" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts