mike_musse 66 June 25, 2012 Report June 25, 2012 Hej!har lite frågor ang: brytarlöst fördelare. Har hört att pertronix ignitor ska fungera sådär, bra för vissa och mycket dåligt för andra.Jag har kollat en del på HEI fördelare som verkar fungera bättre. Men vad ska man ha för något? har titta en del på den här? http://www.x-parts.se/ford-289-302w/29101-0 Sedan hittade jag den här? http://www.lovenracing.com/fordelare-ford-sb-hei-p-838-c-201.aspxpris skillnaden gör mig lite tvivlade på att den första är skit.någon som provat någon av dessa som kan ge lite respons på vad som är för och nackdelar? Tacksam för svar Mvh// Mike Citera
mhdin June 26, 2012 Report June 26, 2012 En bra HEI är bara fördelar.Jag hade Proform på min förra motor från Lövèn fungerade kanon, sen har jag hört att många anser att den är mindre bra.Idag har jag Mallory som jag också är väldigt nöjd med. Citera
Henke cmc 2171 June 26, 2012 Report June 26, 2012 Jag har en fördelare från x-parts. Har funkat bra i snart två år. Rekommenderas! Citera
mike_musse 66 June 27, 2012 Author Report June 27, 2012 Okej bra svar men vad ska man ha, första länken jag skicka från x-parts är en retro 700 vad det nu betyder?kör du med liknade tänspole också eller? x-parts har en! http://www.x-parts.se/retro-tandspolar/29129-0Mvh // Mike Citera
mike_musse 66 June 27, 2012 Author Report June 27, 2012 okej den med då? jag tittade på monterings beskrivning längst ner. Men det kanske finns olika val om man vill ha stationär tändspole? http://www.x-parts.se/Shop/Image/Article/Monterings%20instruktioner%20Retro%20fordelare%20Svenska.pdfMvh// Mike Citera
mhdin June 27, 2012 Report June 27, 2012 okej den med då? jag tittade på monterings beskrivning längst ner. Men det kanske finns olika val om man vill ha stationär tändspole? http://www.x-parts.se/Shop/Image/Article/Monterings%20instruktioner%20Retro%20fordelare%20Svenska.pdfMvh// MikeSkriv pm till Henke, jag har aldrig provat x-part. Citera
Henke cmc 2171 July 4, 2012 Report July 4, 2012 Jag har varianten med inbyggd spole. Funkar kanon. Två sladdar att koppla in, och ingen extern spole som jävlas och överhettas. Stor skillnad på gasrespons belv det också. Innan jag bytte hade jag två extra tändpolar i skuffen som jag kunde byta emellan när de blev varma. Jag har x-parts variant med rött lock. Såg att den var slut på deras sida, men det finns likadana på tradera för samma pris. Är säkerligen samma tillverkare någonstans i asien.. Dock är de större än originalfördelare, så det kan bli problem att få dit originalluftburken. Kanske kan lösas med nån spacer eller liknande. Jag bytte till en liten 9tums burk, men jag vill ju bara att det ska funka. På en gång.http://www.tradera.com/ny-elektronisk-hei-fordelare-ford-302-289-260-221-auktion_301895_159136962 Citera
Anders Lindström July 4, 2012 Report July 4, 2012 (redigerad) Jag har varianten med inbyggd spole. Funkar kanon. Två sladdar att koppla in, och ingen extern spole som jävlas och överhettas. Stor skillnad på gasrespons belv det också. Innan jag bytte hade jag två extra tändpolar i skuffen som jag kunde byta emellan när de blev varma. Jag har x-parts variant med rött lock. Såg att den var slut på deras sida, men det finns likadana på tradera för samma pris. Är säkerligen samma tillverkare någonstans i asien.. Dock är de större än originalfördelare, så det kan bli problem att få dit originalluftburken. Kanske kan lösas med nån spacer eller liknande. Jag bytte till en liten 9tums burk, men jag vill ju bara att det ska funka. På en gång.http://www.tradera.com/ny-elektronisk-hei-fordelare-ford-302-289-260-221-auktion_301895_159136962Jag köpte ett 14 tums filter med exentrisk botten så filtret förskjuts bakåt å då rymms det gallant Fördelaren är jättestor.. men verkar fungera utmärkt Ändrade %s av %s (%s) Bild Citera
Jonasm July 5, 2012 Report July 5, 2012 HEI fördelaren är en GM produkt från början. Som man har gjort om, för att passa andra en GM. Så är man inbiten FORD ägare så ingen HEI Citera
Anders Lindström July 6, 2012 Report July 6, 2012 HEI fördelaren är en GM produkt från början. Som man har gjort om, för att passa andra en GM. Så är man inbiten FORD ägare så ingen HEI ...å GM monterar Ford 9 tum i nya Camaron.. quid pro quo.. Citera
pools July 16, 2012 Report July 16, 2012 Quid pro quo? Fritt översatt från latin betyder det "Den där frågan" Vad menar du?Mvh.P-O Citera
Anders Lindström July 16, 2012 Report July 16, 2012 Quid pro quo? Fritt översatt från latin betyder det "Den där frågan" Vad menar du?Mvh.P-OHej P-O!saxat ..[h=1]Quid pro quo[/h]From Wikipedia, the free encyclopedia Jump to: navigation, searchFor other uses, see Quid Pro Quo.[TABLE=class: metadata plainlinks ambox ambox-content ambox-Refimprove][TR][TD=class: mbox-image][/TD][TD=class: mbox-text]This article needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (June 2011) [/TD][/TR][/TABLE]Quid pro quo ("this for that" in Latin[1]) most often means a more-or-less equal exchange or substitution of goods or services. English speakers often use the term to mean "a favor for a favor" and the phrases with almost identical meaning include: "give and take", "tit for tat", "this for that", and "you scratch my back, and I'll scratch yours."... jag menade att ford/ GM är "kvitt" Citera
pools July 16, 2012 Report July 16, 2012 OK! Du får inte använda såna konstiga ord i vårt enkla forum. Folk kan ju få för sej att vi är akademiker hela bunten.Tack för förklaringen!Mvh.P-O Citera
Anders Lindström July 16, 2012 Report July 16, 2012 OK! Du får inte använda såna konstiga ord i vårt enkla forum. Folk kan ju få för sej att vi är akademiker hela bunten.Tack för förklaringen!Mvh.P-OVi västerbottningar (har nu stuga i Glommersträsktrakten) håller ihop P-O Citera
MaddeMagnus July 22, 2012 Report July 22, 2012 Så om jag fattar det hela rätt har deras "retro 700-serie" inte inbyggd spole, men HEI modellen har det? Citera
pools July 22, 2012 Report July 22, 2012 Vi västerbottningar (har nu stuga i Glommersträsktrakten) håller ihop P-O Hej Anders!Då kanske vi åkte förbi din stuga på väg upp till Arjeplog och tillbaka? Vi åktegenom Glommersträsk då. Synd att du fick problem med motorn och inte kundeåka med oss. Men det verkar som om du fått ordning på bilen nu.Vi hörs!P-O Citera
Anders Lindström July 22, 2012 Report July 22, 2012 Hej Anders!Då kanske vi åkte förbi din stuga på väg upp till Arjeplog och tillbaka? Vi åktegenom Glommersträsk då. Synd att du fick problem med motorn och inte kundeåka med oss. Men det verkar som om du fått ordning på bilen nu.Vi hörs!P-OHej P-O!C a 1,5 mil söder om Glommers kommer man till Stensträsk där svänger man vänster (kommande norrifrån) sen är det 2-3 km in. :-) . Om du var vägarna förbi i september så bjuder jag på kaffe (älgjakt B-) ) Ha en toppenavslutning av sommaren nol över!Förlåt mig för trådkapningen maddemagnus :$ Citera
Recommended Posts