Jump to content

Recommended Posts

Hej!

har lite frågor ang: brytarlöst fördelare. Har hört att pertronix ignitor ska fungera sådär, bra för vissa och mycket dåligt för andra.

Jag har kollat en del på HEI fördelare som verkar fungera bättre. Men vad ska man ha för något?

har titta en del på den här? http://www.x-parts.se/ford-289-302w/29101-0

Sedan hittade jag den här? http://www.lovenracing.com/fordelare-ford-sb-hei-p-838-c-201.aspx

pris skillnaden gör mig lite tvivlade på att den första är skit.

någon som provat någon av dessa som kan ge lite respons på vad som är för och nackdelar?

Tacksam för svar :)

Mvh// Mike

En bra HEI är bara fördelar.:D

Jag hade Proform på min förra motor från Lövèn fungerade kanon, sen har jag hört att många anser att den är mindre bra.

Idag har jag Mallory som jag också är väldigt nöjd med.:P

Jag har varianten med inbyggd spole. Funkar kanon. Två sladdar att koppla in, och ingen extern spole som jävlas och överhettas. Stor skillnad på gasrespons belv det också. Innan jag bytte hade jag två extra tändpolar i skuffen som jag kunde byta emellan när de blev varma.

Jag har x-parts variant med rött lock. Såg att den var slut på deras sida, men det finns likadana på tradera för samma pris. Är säkerligen samma tillverkare någonstans i asien.. Dock är de större än originalfördelare, så det kan bli problem att få dit originalluftburken. Kanske kan lösas med nån spacer eller liknande. Jag bytte till en liten 9tums burk, men jag vill ju bara att det ska funka. På en gång.

http://www.tradera.com/ny-elektronisk-hei-fordelare-ford-302-289-260-221-auktion_301895_159136962

(redigerad)
Jag har varianten med inbyggd spole. Funkar kanon. Två sladdar att koppla in, och ingen extern spole som jävlas och överhettas. Stor skillnad på gasrespons belv det också. Innan jag bytte hade jag två extra tändpolar i skuffen som jag kunde byta emellan när de blev varma.

Jag har x-parts variant med rött lock. Såg att den var slut på deras sida, men det finns likadana på tradera för samma pris. Är säkerligen samma tillverkare någonstans i asien.. Dock är de större än originalfördelare, så det kan bli problem att få dit originalluftburken. Kanske kan lösas med nån spacer eller liknande. Jag bytte till en liten 9tums burk, men jag vill ju bara att det ska funka. På en gång.

http://www.tradera.com/ny-elektronisk-hei-fordelare-ford-302-289-260-221-auktion_301895_159136962

Jag köpte ett 14 tums filter med exentrisk botten så filtret förskjuts bakåt å då rymms det gallant :)

post-7033-144839204287_thumb.jpg

Fördelaren är jättestor.. men verkar fungera utmärkt :)

Ändrade %s av %s (%s)
Bild
  • 2 weeks later...
Quid pro quo? Fritt översatt från latin betyder det "Den där frågan" Vad menar du?:confused:

Mvh.

P-O

Hej P-O!

saxat ..

[h=1]Quid pro quo[/h]From Wikipedia, the free encyclopedia

Jump to: navigation, search

For other uses, see Quid Pro Quo.

[TABLE=class: metadata plainlinks ambox ambox-content ambox-Refimprove]

[TR]

[TD=class: mbox-image]50px-Question_book-new.svg.png

[/TD]

[TD=class: mbox-text]This article needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (June 2011) [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Quid pro quo ("this for that" in Latin[1]) most often means a more-or-less equal exchange or substitution of goods or services. English speakers often use the term to mean "a favor for a favor" and the phrases with almost identical meaning include: "give and take", "tit for tat", "this for that", and "you scratch my back, and I'll scratch yours."

... jag menade att ford/ GM är "kvitt" :rolleyes:

OK! Du får inte använda såna konstiga ord i vårt enkla forum. Folk kan ju få för

sej att vi är akademiker hela bunten.;)

Tack för förklaringen!

Mvh.

P-O

Vi västerbottningar (har nu stuga i Glommersträsktrakten) håller ihop P-O :D
Hej Anders!

Då kanske vi åkte förbi din stuga på väg upp till Arjeplog och tillbaka? Vi åkte

genom Glommersträsk då. Synd att du fick problem med motorn och inte kunde

åka med oss.:( Men det verkar som om du fått ordning på bilen nu.:D

Vi hörs!

P-O

Hej Anders!

Då kanske vi åkte förbi din stuga på väg upp till Arjeplog och tillbaka? Vi åkte

genom Glommersträsk då. Synd att du fick problem med motorn och inte kunde

åka med oss.:( Men det verkar som om du fått ordning på bilen nu.:D

Vi hörs!

P-O

Hej P-O!

C a 1,5 mil söder om Glommers kommer man till Stensträsk där svänger man vänster (kommande norrifrån) sen är det 2-3 km in. :-) . Om du var vägarna förbi i september så bjuder jag på kaffe (älgjakt B-) ) Ha en toppenavslutning av sommaren nol över!

Förlåt mig för trådkapningen maddemagnus :$