Jump to content

Mustang Cobra 2003-2004


Benny83

Recommended Posts

Hej

Är på jakt efter en Mustang Cobra 2003-2004 coupe. Tyvärr finns det inte så många till salu i sverige, så jag har börjat leta i usa.

Är det någon har som vet om det är något speciellt man ska tänka på vid köp av en cobra..

Alla tips är mycket välkomna...

Mvh Benny

Link to comment
Share on other sites

Hej Benny

Finns väl egentligen inget speciellt man bör tänka på förutom det vanliga som på vilken bil som helst.

Det ända jag kan komma på är att på 03-orna hade man lite problem med kylningen på ena toppen men som rättade till sig på 04-orna.

Men jag tror det finns bot för det genom att installera ett Evenflowkit.

För övrigt så äger jag en Cobra -04 Orange Competition.

Dessa Cobror tål ordentligt med "stryk" och med enormt mycket körupplevelse, riktiga monster!

Det du bör tänka på när du importerar är att checka av med ett försäkringsbolag så du kan få en garageförsäkring om du t.ex. får hem en bil under höst/vinter. Jag fick nobben eftersom bilen måste vara reggad först.

P.s Lycka till

LS

Link to comment
Share on other sites

Hej LS

Jag tackar för alla test och info om dessa bilar..

Ska läsa på mer om vad man ska tänka på vid import av bil..

Skönt att höra att du är nöjd med din cobra..

mvh benny

Link to comment
Share on other sites

Hej Benny

fina exemplar börjar bli dyra i USA.... det är en fantastisk bil så hittar du ett bra exemplar till för dig "rätt pris" så köp!

Tar du hem en från USA försök få den enkelt modifierad innan du skickar hit den:) lite bättre väghållning och en lättare motoruppdatering och du har en mycket trevlig bil!

/Peter

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...