Larry1 June 16, 2004 Report June 16, 2004 Hej!!!Köpte ett brytarlöst tändsystem från USA till min 351c. Tyvärr så satt det en Accel fördelare med dubbla brytare på min motor, så mitt nya tändsystem passade inte. Har 351c och 351w samma fördelar hus??Är även intresserad om det finns fördelarhus utan vacum delen?Mitt brytarlösa tändsystem passar nämligen till en orginal fördelare utan vacum.Mvh Daniel Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 16, 2004 Report June 16, 2004 Hej Daniel.Nej det är inte samma typ av fördelare 351C-351Wlustigt nog så har jag också dubbelbrytare på minmen Mallory dual point, tänkte också byta ut tillbrytarlöst. Men min fördelare fungerar kanon med brytare sådet är ingen ko på isen. Läste någonstans att det finns Ignitor till våra fördelare tror det var i Hansen katalogen. :wink: Citera
mobcharge June 16, 2004 Report June 16, 2004 ignitor finns till dubbelbrytare ja.skulle du få ångest och vilja sälja din enkelbrytar-ignitor så är jag intresserad Citera
sniffer June 17, 2004 Report June 17, 2004 Nu när ni ändå diskuterar brytarlöst m.m så kanske man kan fråga en liten sak Undrar lite va fördelarna igentligen är med brytarlöst? Blir det mera presion i tändningen så motorn i sin tur kanske går renare eller va är fördelen? Citera
NightMaaN June 17, 2004 Report June 17, 2004 mkt är det att du aldrig får problem med brytarspetsar och sånt... Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 17, 2004 Report June 17, 2004 Nu när ni ändå diskuterar brytarlöst m.m så kanske man kan fråga en liten sak Undrar lite va fördelarna igentligen är med brytarlöst? Blir det mera presion i tändningen så motorn i sin tur kanske går renare eller va är fördelen?Hej.Först av allt så är det till 99% underhålsfritt och fördet andra så är det mycket exakt.Gnistan blir mycket kraftigare vilket också ökarlite effekt i motorn. Jag har haft detta på mina tidigare Mustanger medV8a, har då märkt att det är så bra förbränning attstiften inte sotar även om motorn går lite fett. Kan inte se någon nackdel med ignitor snarare barafördelar med sådan i fördelaren. :wink: Citera
Gäst June 17, 2004 Report June 17, 2004 Ett tips med ignitor jag läste om på internet......Man kan skippa resistorwire eller resistor före tändspolen.Det betyder att du kan köra 12Volt rakt in i tändspolen och därmed får du kraftigare gnista.På brytarspetsar bränner man dom om man kör 12volt utan resistor Citera
Recommended Posts