Jump to content

Funderingar kring bestyckning Edelbrock?


Macke

Recommended Posts

Ja visst är det så!

Kör kanske 40mil per år men tillbringar typ 40h i garaget... Älskar att köpa/byta/trimma men blir en sväng per år till Umeå på Wheels (4mil enkel väg) och en sväng på besiktning var annat år, annars blir det glass på kiosken med lillan och lite svartfötter runt kvarteret!

Skulle msn bli "klar" vad skulle man då göra?

Link to comment
Share on other sites

Skulle msn bli "klar" vad skulle man då göra?

Då finns det en liten funktion i hjärnan på oss biltokar som börjar leta efter ett nytt objekt ;)

På tal om att bilen är svårstartad kan det vara en effekt av att man har en hög grundtändning.

Link to comment
Share on other sites

Ja, kanske men backar jag av svarar den inte riktigt, får en liten miss när man tvärtrycker fullt. Har ny startmotorn och fräscht batteri så borde ju orka. När jag plockade bort original relät till startmotorn för några veckor sen så skruvade jag bara ihop pluskablarna i delningen och tejpade dom, tejpen smälte mer eller mindre i går... Ska köpa ny kabel men vet inte riktigt om det kommer hjälpa så mkt? Tror att startmotorn kanske blir lite slö av värmen när den står och puttrar på tomgång länge, när den är kall går det ju hur lätt som helst.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Tror att startmotorn kanske blir lite slö av värmen när den står och puttrar på tomgång länge, när den är kall går det ju hur lätt som helst.

Gammal tråd men info är bra att ha för andra här på forumet.

Precis så hade jag det med min första setup. Där hade jag nästa 12:1 i kompressionsförhållande och det gick inte att lita på att jag skulle få igång bilen när jag stängt av den och den inte hunnit svalna tillräckligt. Köpte en "High Torque" starmotor med växellåda i. Sedan var det bekymret löst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...