Jump to content

Gjorde en Mustang film :P


Zolid

Recommended Posts

Tänkte ni kanske tycker detta är kul. Filmade Mustangen lite med min GoPro HD2 när jag va ute härromdagen, fick inte så mycket material men gjorde ett litet klipp iaf. Tänkte ev slänga med filmen när jag lägger upp bilen till försäljning efter sommaren.

MVH

Daniel :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tack. Mjo, jag vet inte riktigt varför ljudet blev sådär. Kanske bara ska sänka volymen på klippet eller höjja kvalitén för ljudet när den bygger filmen. Tyckte det lät ganska rått så lät det vara :P La inte ner så jätte mkt tid på filmen, hade inte så mkt material filmat heller.

Link to comment
Share on other sites

Alltid kul med Mussefilmer... har en liten kort snutt på min, en "drive by", mer väg och vindljud än motorljud tyvärr :rolleyes: Jag har inte heller lagt så mycket tid på redigering, saknar tid och framför allt KUNSKAPEN.

Kanske fler vill länka till sina Mussefilmer så kan detta bli en kul tråd...

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Kul med filmer, hoppas det kommer mer :cool:

Alla som lägger tid på att filma och kanske till och med redigera ska veta att det uppskattas av alla oss andra som inte är lika energiska ;)

(nu blir jag kanske tvungen att lära mig lite så att man kan bidra, får se hur det går)

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Kul att åka med! Tyvärr stannade filmen efter 1.17 vet inte om det är min dator som e trög :crazy:

Rättelse:

Nu funkade hela! Jättekul! Hur fort går det på rakorna?

Snabbast på Nurburgring blev ca 200 km/h enligt GPS:en, tror det var i det partiet som heter Flugplatz. Kom nog upp i ungefär samma hastighet på Mantorps långa raka. Att köra på bana är otroligt roligt även om Mustangen inte är den bästa kurvkramaren :-)

Link to comment
Share on other sites

Snabbast på Nurburgring blev ca 200 km/h enligt GPS:en, tror det var i det partiet som heter Flugplatz. Kom nog upp i ungefär samma hastighet på Mantorps långa raka. Att köra på bana är otroligt roligt även om Mustangen inte är den bästa kurvkramaren :-)

jag kanske skulle prova med "slagskeppet" nån gång (-73an är väl den största Mussen hittills.....) :rolleyes:.

Link to comment
Share on other sites

Här kommer mitt första bidrag. En liten film från Nurburgring och Mantorp park med min Musse ! Inga Oscars direkt men iallafall.

http://youtu.be/KwXw_pvm1io

Nice, skulle också vilja köra på mNurburgring, men kanske inte med Mustangen. Vad kostar det att köra där? Efter två inbromsningar så är skivorna för varma och inbromsningarna känns som att skivorna slagit sig. Men bara när dom är varma... Kommer "tyvärr" sälja mussen inom några månader och importera en M6a eller om ekonomin inte tillåter en 645 cab istället. :)

Med tanke på det handfilmade materialet så kan jag rekommendera GoPro HD 2 Motorsports istället, går att sätta på rutan, på lacken med sugpropp, på hjälmen, ha som pannlampa, vattentät och stryktålig.

Om någon har bra filmat material och vill ha hjälp å sätta ihop en film kan jag hjälpa till.

Link to comment
Share on other sites

Nice, skulle också vilja köra på mNurburgring, men kanske inte med Mustangen. Vad kostar det att köra där? Efter två inbromsningar så är skivorna för varma och inbromsningarna känns som att skivorna slagit sig. Men bara när dom är varma... Kommer "tyvärr" sälja mussen inom några månader och importera en M6a eller om ekonomin inte tillåter en 645 cab istället. :)

Med tanke på det handfilmade materialet så kan jag rekommendera GoPro HD 2 Motorsports istället, går att sätta på rutan, på lacken med sugpropp, på hjälmen, ha som pannlampa, vattentät och stryktålig.

Om någon har bra filmat material och vill ha hjälp å sätta ihop en film kan jag hjälpa till.

Beroende på hur många varv man köper men ett varv kostar 26€. Jo, jag har motorsport edition men det är inte tillåtet att filma på ringen så man måste dölja kameran när man kör in på banan. Hade monterat kameran på nackskyddet men det blev lite struligt att få till därav handfilmandet. Hade inte med sugkoppen med mig tyvärr :-(

Jag har inte orginalbromsar så det funkar lite bättre. Kan väl säga att jag också funderar på att sälja Mustangen och skaffa en lite bättre banbil, t ex M3 >2007 men vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Beroende på hur många varv man köper men ett varv kostar 26€. Jo, jag har motorsport edition men det är inte tillåtet att filma på ringen så man måste dölja kameran när man kör in på banan. Hade monterat kameran på nackskyddet men det blev lite struligt att få till därav handfilmandet. Hade inte med sugkoppen med mig tyvärr :-(

Jag har inte orginalbromsar så det funkar lite bättre. Kan väl säga att jag också funderar på att sälja Mustangen och skaffa en lite bättre banbil, t ex M3 >2007 men vi får se.

:) Köp pannlampe-fästet 300-400 spänn, jag har det men inte filmat i bilen med det ännu men kommer ju bli asnice med växlingar osv. :P Lär bli ny film först när jag köpt ny bil.

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/137792-gopro_head_strap_mount/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...