July 20, 201212 yr comment_118365 Efter att ha bytt insug och förgasare, vore det kul att få motorn injusterad optimalt. Så vitt jag förstår är det då rullande landsväg, som gäller. Bilen går bra, men jag har en känsla i bakhuvet att den kunde gå bättre. Kanske t.o.m. få ned bränsleförbrukningen lite. Alltså, justera tändning, mixtra med munstycken i förgasaren, mäta kompression m.m. Någon, som kan ge tips på en kunnig person i Stockholmstrakten.Vad jag har för grejor framgår av min signatur./Bosse
July 20, 201212 yr comment_118366 Efter att ha bytt insug och förgasare, vore det kul att få motorn injusterad optimalt. Så vitt jag förstår är det då rullande landsväg, som gäller. Bilen går bra, men jag har en känsla i bakhuvet att den kunde gå bättre. Kanske t.o.m. få ned bränsleförbrukningen lite. Alltså, justera tändning, mixtra med munstycken i förgasaren, mäta kompression m.m. Någon, som kan ge tips på en kunnig person i Stockholmstrakten.Vad jag har för grejor framgår av min signatur./BosseDet är otroligt hur mycket en rätt bestyckad förgasare kan ge kontra en som är felbestyckad. På min hittade han 40 hp bara med att byta munstycken m m. Sen är det ju inte bra att varva för mycket...
July 20, 201212 yr Author comment_118367 Precis, det är just det jag är ute efter. Optimalt upp till 3.500 - 4.000 varv, det räcker för mig.
July 20, 201212 yr comment_118377 Roffe Lundblad i Rågsved/Hagsätra - verkstan ligger vid MECA om du åker Huddingevägen och svänger av mot Rågsved.
July 20, 201212 yr Author comment_118379 Tack!Har du nåt telefonnummer, hemsida, adress,eller liknande så jag kan kontakta honom.Antar att det inte bara är att dyka upp oanmäld.
July 20, 201212 yr comment_118392 Skrev Rolf Lundblad i Google och vips: http://www.lundbladmotor.se/ ;-) Ändrade %s av %s (%s) ;-)
July 24, 201212 yr Author comment_118553 Tack, kunde ju faktiskt gjort detta själv:oops:Har varit i kontakt, och de har semester och bad mig återkomma efter 6 augusti för bokande av tid.Det skall bli spännande. Återkommer med resultat.
August 13, 201212 yr Author comment_119256 Tid beställd till 20 augusti. Roffe sa att han hade en 65:a inne just nu för samma sak. Undrar vems det är?Som sagt, återkommer med resultat.
August 20, 201212 yr Author comment_119600 Har just hämtat Mustangen. Efter att ha kontrollerat cylinderbalansen, som var OK, mättes en hel del grejor vid olika varvtal. Det som stod fel var tändningen. På tok för högt. Förgasaren lämnades utan åtgärd, då den var rätt bestyckad. Nu går den jämt och fint på tomgång och jag behöver inte choka lika mycket vid kallstart. Svarar direkt på gaspådrag och skjuter iväg, som en kanon. Nu var det det inte hästkrafter jag var ute efter, därför mättes inte det. Ville bara ha en bil, som går optimalt inom varvtalsområdet 650 - 3.000 varv. Och det verkar jag ha fått. Bifogar mätprotokollet jag fick, som mättes vid tre olika varvtal, 650, 1500 och 3000 varv (c:a).Motortest.pdf Ändrade %s av %s (%s) stavfel
August 25, 201212 yr Author comment_119830 Har nu kört lite mer med bilen, och den går som en dröm. Kan verkligen rekommendera denna motorverkstad. Choken kan jag jag trycka in nästan direkt efter kallstart. Har bilen stått några timmar behövs ingen choke alls vid återstart. Tomgången ligger på c:a 650 rpm och går hur jämt som helst.Jag är supernöjd.Kostnad för denna kontroll: 2.500 krVäl värda pengar tycker jag.