Jump to content

tändinställning 302 på rätt vis?


AndersErlandsson

Recommended Posts

Jag blir förvirrad efter att ha sökt på nätet.

Tändningen ska ställas in med vacuum bortkopplat eller hur?

Måste lådan vara i läge drive och ljuset på som det står på en del sajter?

Vad är rätt tomgång? 800rpm med drive?

Sen har jag hittat att den ska stå allt från 6 grader btdc till 16 grader btdc.

Ställer jag min på 10grader så när vacuum är på igen går den ner till 6 och max utslag är vid 30 btdc.

Jag har problem med ryckig/ojämn gång över hela registret från 1000 rpm och upp. torrgas märks det inte nåt direkt på

utom vid 1500-2000. Men vid körning så rycker det väldigt tydligt.

Jag har beställt munstyckskit till min nya edelbrock 600 och ska prova lite där med. Men jag vill ha tändningen rätt först.

Link to comment
Share on other sites

tja, jag har funderat också på om pumpen är dålig. Hehe nä bensinen är verkligen inte dålig nu.

Jag har kört slut minst en tank bara på mina inställningsprover på tomgång. Det går verkligen fort kan jag säga.

Allt i tändningsväg är nytt. Dvs tändstift, kablar, lock, rotor och tändspole. Den ryckte inte med originalförgasaren.

Däremot gick den ojämnt på 1500-2000 med den också.

Det är inte tändningsmissar som känns, det är mer som om man suttit och fladdrat på gasen med foten. Alltså :mer gas, mindre gas, mer gas....

mindre

Link to comment
Share on other sites

Jag har mätt trycket på pumpen idag, den ligger stadigt på 5psi och håller trycket i ca 30sek sen börjar trycket dala. Så den är ju ok.

Har stegat upp metering rods 2 steg idag, märkte lite lite skillnad..kanske.. ska ut o provköra lite mer i morgon.

Sen blir det inte mer meckande på ett tag. Jag har meckat på den 3 av mina 4v semester, jag måste koppla av lite nu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...